5 آذر 1393
شماره خبر: 132479

ارتباط صنعت و دانشگاه در برنامه ششم مورد توجه باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

ارتباط صنعت و دانشگاه در برنامه ششم مورد توجه باشد


رئیس اتاق البرز با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه در برنامه ششم توسعه باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: تاکنون شعارهای زیبایی درباره تعامل این دو بخش مطرح شده است که لازم است در تدوین برنامه ششم توسعه به صورت همه جانبه بررسی شود.
حسین طوسی با اشاره به همایش ملی ارتباط صنعت و دانشگاه که اواخر بهمن جاری به میزبانی استان البرز برگزار می شود، گفت: تاکنون جلسات و برنامه ریزی های منظمی برای این همایش برگزار شده و از صاحبان صنایع و استادان دانشگاه برای هر چه مفیدتر بودن این همایش دعوت به عمل آمده است. وی با با بیان اینکه تا کنون شعارهای زیادی درباره تعامل بین صنعت و دانشگاه مطرح شده اما دستاورد قایل توجهی نداشته است، اظهار داشت: تعامل و ارتباط این دو بخش باید به صورت جدی در برنامه ششم توسعه مورد توجه باشد تا در عمل نتایج ارتباط دو سویه این دو بخش مشاهده شود. طوسی افزود: ارتباط و تعامل میان دانشگاه و صنعت باید به عنوان یک سند راهبردی در برنامه ششم توسعه مشخص و مورد توجه خاص قرار گیرد.
مقالات همایش ملی ارتباط صنعت و دانشگاه با ارائه الگوهای مدیریتی باشد
رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اینکه کاربردی کردن تعامل این دو بخش از اهمیت فراوانی برخوردار است و به همین علت تاکید شده مقالات ارائه شده در همایش ملی ارتباط صنعت و دانشگاه صرفا تخصصی و فنی نباشد، گفت: باید مقالاتی با موضوع هایی همانند ارایه الگوهای مدیریتی و مدیریت برند نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد. وی با اشاره به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه افزود: موضوع ارتباط بین صنعت و دانشگاه طی دهه های اخیر بیش از گذشته مطرح بوده و بحث های مفصلی درباره آن شده است. تاکنون نیز برخی نهادهای دولتی فعالیت هایی انجام داده اند اما موضوعی که سبب ورود اتاق های بازرگانی به بحث صنعت و دانشگاه شد پیدا کردن حلقه مفقوده بین این دو است. این مسئول از دعوت از همه موسسه های مالی و بانکی برای ورود در بحث فن بازار این همایش خبر داد و یادآور شد: میزگردهای تخصصی نیز با حضور دانشگاهیان و صنعتگران تا زمان برگزاری همایش در سیمای استان پخش خواهد شد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود