23 دی 1393
شماره خبر: 135541

تخصیص اعتبار50 میلیارد ریالی برای استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

تخصیص اعتبار50 میلیارد ریالی برای استان البرز


مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان البرز از تخصیص اعتبار 50 میلیارد ریالی برای اجرای طرح های آبیاری نوین در این استان خبرداد.
'حجت الله رضایی' افزود: این بودجه در قالب مرحله اول اعتبارات سال 93 از سوی وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یافته که در صورت جذب آن ، مرحله دوم این اعتبار نیز اختصاص می یابد. وی با اشاره به اینکه هم اکنون جهاد کشاورزی استان در حال معرفی طرح های آبیاری تحت فشار به بانک عامل این طرح است، اظهار داشت: برای اجرای این طرح، 85 درصد بودجه آن از سوی جهاد کشاورزی به صورت تسهیلات بلاعوض و 15 درصد آن از سوی کشاورزان تامین می شود. رضایی اجرای این طرح را به دو صورت آبیاری قطره ای و کم فشار عنوان کرد و گفت: برای اجرای هر هکتار آبیاری قطره ای 65 میلیون ریال، آبیاری بارانی 50 میلیون ریال و آبیاری کم فشار 32 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به کشاورزان پرداخت می شود. وی مهلت جذب مرحله اول اعتبارات را تا 31 تیرماه سال 95 عنوان کرد و افزود: اعتبار مرحله اول هرچه زودتر جذب شود، امکان دریافت اعتبار مرحله دوم نیز وجود دارد.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان البرز استقبال کشاورزان از این طرح را نسبت به سالهای گذشته خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: مالکیت اراضی و وراثتی شدن این اراضی و خرد شدن بعضی از اراضی کشاورزی اجرای این طرح را بعضا با مشکل روبرو کرده ولی صاحبان اراضی بدون مشکل متقاضیان خوبی برای اجرای این طرح هستند. هم اکنون بیش از 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان البرز به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود