1 آبان 1391
شماره خبر: 13706

رسیدگی به 35 پرونده در کمیسیون برنامه ریزی و رسیدگی به طرح های ویژه

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

رسیدگی به 35 پرونده در کمیسیون برنامه ریزی و رسیدگی به طرح های ویژه

سپیدار آنلاین: مدیر منطقه 2 شهرداری کرج با تاکید بر تدوین برنامه های کارشناسی در خصوص اجرایی کردن طرح های عمرانی، عنوان کرد: برنامه ریزی و مدیریت پروژه ها تضمینی برای اجرای موفق طرح های عمران شهری است.
محمدرضا ناصرخاکی افزود: بالا بودن راندمان کاری شهرداری در گرو تعریف و تدوین پروژه های شهری و اجرای موفق این پروژه های می باشد که با توجه به این مهم نیاز است، مجموعه شهرداری سیاست های کاربردی ویژه ای را برای تحقق این مهم اتخاذ و اجرا کند. وی ادامه داد: تعریف و تدوین پروژه های شهری در قالب طرح های عمرانی، خدماتی، شهری و زیرساختی بخشی از اقداماتی است که از سوی شهرداری انجام می شود و بخش دیگر آن اجرای موفق و کارآمد آن است. ناصرخاکی خاطرنشان کرد: از جمله ابزارها و راهکارهای رسیدن به این مهم، تدوین، طراحی و اجرای طرح ها تحت تاثیر اقدامات کارشناسی شده است. وی با تاکید بر افزایش تاثیر گذاری طرح های عمرانی در محیط شهری گفت: تحقق این مهم با توجه به آگاهی از شعاع تاثیر گذاری پروژه های عمرانی در محیط و تعامل و همکاری دستگاه ذیربط در اجرای این پروژه ها نياز دارد. محمدرضا ناصرخاکی، لحاظ کردن نقشه طرح تفصیلی را جمله مهمترین مولفه اجرای پروژه های شهری به طور مطلوب و کارا ذکر و عنوان کرد: در منطقه 2 شهرداری کرج، نقشه طرح تفصیلی معیاری برای اجرای برنامه های عمرانی در منطقه است. این مسئول با بیان اینکه، مدیریت در منطقه 2 شهرداری کرج، مدیریتی جامع در همه بخش ها است، عنوان کرد: تصمیمات اخذ شده توسط مسئولان و کارشناسان منطقه برای افزایش راندمان و تاثیرگذاری مطلوب، پس از بررسی به منظور انطباق با معیارهای فنی، برای اجرا نهایی سازی می شوند.
نقش دستگاه های ذیربط با اجرای موفق پروژه های شهری
مدیر منطقه 2 شهرداری کرج اظهارداشت: نقش و جایگاه دستگاه های خدمات رسان شهری به عنوان دستگاه های مکمل خدمات رسانی امری مهم محسوب می شود. ناصرخاکی با اشاره به اجرای پروژه های شهری از جمله پارک های محلی اظهارداشت: اجرای کارآمد اینگونه طرح ها با همکاری و تعامل سازمان های مختلف مرتبط مانند سازمان پارک ها، حمل ونقل، زیباسازی، عمران و خدمات شهر تعریف و اجرا می شود. ناصر خاکی بیان کرد: ایجاد زمینه های مساعد برای این نوع همکاری ها بین دستگاه های مختلف در نهایت منجر به خروجی های مثبتی می شود که رسیدن به اتفاق نظر و آسیب شناسی اجرای پروژها نمونه ای از آن است. این مسئول، برنامه ریزی مدیریت پروژه ها و چگونگی نحوه خدمات رسانی را ضروری دانست و با اشاره به نقش مناطق 12 گانه شهرداری در انجام این مهم، بیان کرد: برنامه ریزی برای اجرای طرح های مدیریت شهری می تواند با همفکری و وحدت رویه بین مدیران و مسئولان اجرایی مناطق با آسیب شناسی و رعایت مولفه ها و شاخص هاي مشخص شده در مسیر مثبت و مطلوبی قرار گیرد.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود