12 شهریور 1391
شماره خبر: 11004

ارزیابی و نیازسنجی در تعریف طرح ها عمرانی لحاظ شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ارزیابی و نیازسنجی در تعریف طرح ها عمرانی لحاظ شود

سپیدار آنلاین: مدیر منطقه 2 شهرداری کرج تاکید کرد: ارزیابی و نیاز سنجی از اولویت هایی است که باید در برنامه ریزی و تعریف پروژه ها و طرح های عمرانی لحاظ شود.
محمدرضا ناصرخاکی با بیان این مطلب افزود: نیازسنجی و شناسایی در تعریف طرح های عمران شهری میزان کارآمدی و تاثیرگذاری خروجی اجرای طرح و پروژه های عمرانی را دو چندان می کند. وی، نقش تعامل و هماهنگی بین سازمانی را در رسیدن به این مهم مثبت ارزیابی کرد و بیان کرد: تحقق اهداف مدیریت شهری و به تبع آن مجموعه های تحت پوشش آن با همکاری واحد ها و دستگاه های مختلف میسر می شود. ناصرخاکی، فراهم آوردن بسترهای مساعد برای این نوع همکاری ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: این مهم در نهایت منجر به خروجی های مثبتی می شود که رسیدن به اتفاق نظر و آسیب شناسی اجرای پروژها نمونه ای از آن است.
وی، رسیدن به این نقطه از همکاری های گروهی را در برنامه ریزی مدیریت پروژه ها و چگونگی نحوه خدمات رسانی مهم دانست و گفت: برنامه ریزی برای اجرای طرح های مدیریت شهری می تواند با همفکری و وحدت رویه بین مدیران و مسئولان اجرایی مناطق با آسیب شناسی و رعایت مولفه ها و شاخص هاي مشخص شده در مسیر مثبت و مطلوبی قرار گیرد.
ضرورت توجه به اجرای کیفی پروژه های شهری
مدیر منطقه 2 شهرداری کرج با تاکید بر ضرورت اجرای کیفی پروژه های شهری عنوان کرد: با توجه به مولفه های مختلف در اجرای پروژه های و طرح های عمرانی، خدماتی و شهری از جمله مدت زمان و هزینه های اجرا لازم است کیفیت اجرایی این پروژه ها مد نظر قرار گیرد. ناصرخاکی با تاکید بر افزایش تاثیر گذاری طرح های عمرانی در محیط شهری گفت: تحقق این مهم با توجه به آگاهی از شعاع تاثیر گذاری پروژه های عمرانی در محیط و تعامل و همکاری دستگاه ذیربط در اجرای این پروژه ها ضروري است. وی افزود: برنامه ریزی برای اجرای پروژه های شهری در منطقه نیاز به رعایت مولفه های مشخص از جمله لحاظ کردن نقشه طرح تفصیلی دارد.
ناصرخاکی، توجه به تاثیر دستگاه های مرتبط با اجرای پروژه های شهری را مهم ارزیابی کرد و افزود: این مهم باید تبدیل به یک رویکرد مدیریتی شود.



منبع: پایگاها خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود