18 فروردین 1394
شماره خبر: 139827

سرمایه‌گذاری بخش صنعت در البرز ۴۰۰ درصد رشد داشته است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

سرمایه‌گذاری بخش صنعت در البرز ۴۰۰ درصد رشد داشته است


مدیرکل صنعت البرز با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت نسبت به سال گذشته ۴۰۰ درصد رشد داشته، گفت: رشد سرمایه‌گذاری در استان البرز علی‌رغم مشکلات زیرساختی در شهرک‌های صنعتی رو به افزایش است.
ایرج موفق در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان کرج در سال جاری که با حضور نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کرج و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته 160 پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت صادر شد که 140 درصد رشد نسبت به سال 92 داشته‌ایم. وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت 400 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته، افزود: رشد سرمایه‌گذاری در استان البرز علی‌رغم فشارهاو مشکلات زیرساختی در شهرک‌های صنعتی، با توجه به ظرفیت‌های موجود رو به افزایش است. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز بیان کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی استان البرز یک رتبه ارتقا داشته و همچنین در چارت سازمانی خود یک معاونت و 2 اداره را ایجاد کرده است. وی با اشاره به ایجاد ستاد تدابیر ویژه در استان خاطرنشان کرد: در این ستاد که به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران بانک‌هاو سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود، بخش زیادی از مشکلات صنعتگران حل و فصل می‌شود.
موفق با اشاره به ساماندهی صنوف تولیدی موجود در داخل شهر کرج، گفت: مصوبه برای ایجاد واحد صنعتی صنفی برای خروج این واحدها صادر شده که این امر علاوه بر کاهش ترافیک شهری و آلودگی هوا، سبب رضایت مشتریان برای خرید آسانتر و با قیمت کمتر می‌شود. وی با بیان اینکه در ایام نوروز 540 تن گوشت و مرغ منجمد یارانه‌ای در استان البرز توزیع شد، اظهار داشت: مرغ با قیمت 5500 تومان، گوشت 18 هزار و 500 تومان، روغن و قند وشکر نیز با 12 درصد کمتر از قیمت درج شده در اختیار مردم قرار گرفت. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه در انتهای سال گذشته 5 نمایشگاه در استان البرز برپا شد، گفت: در کرج 277 غرفه از 14 تا 24 اسفندماه برگزار شد که برای نخستین بار 80 درصد غرفه‌ها از واحدهای تولیدی استان انتخاب شدند تا کاهش قیمت بیشتر باشد. وی با تاکید بر اینکه در زمینه بازرسی و گشت مشترک اقدامات مناسبی در ایام نوروز صورت گرفته، خاطرنشان کرد: با توجه به این امر و استقرار نیروها در نقاط مختلف شهر، سبب شد شرایط نسبت به سال گذشته مناسب‌تر باشد. موفق با اشاره به سامانه 124 که برای رسیدگی به شکایات در اختیار مردم قرار دارد، تصریح کرد: 12 هزار و 157 واحد عرضه کالا و خدمات مورد بازرسی قرار گرفت که 1500 مورد تخلف گزارش و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. وی بیان کرد: هزار و 12 پرونده با حدود 4 میلیارد ریال جریمه تشکیل شد که با حضور به موقع و بازرسی، اقدامات لازم در این حوزه اجرایی شد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود