6 خرداد 1394
شماره خبر: 142813

توسعه اقتصادی کشور توجه خاص دولت به بخش خصوصی را می طلبد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

 توسعه اقتصادی کشور توجه خاص دولت به بخش خصوصی را می طلبد


نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی البرز تاکید کرد: تشکل های بخش خصوصی همواره نقش و جایگاه مهمی در اقتصاد کشور داشته اند که این مهم توجه خاص و همکاری دولتمردان در جهت رفع موانع و مشکلات فعالان اقتصادی را می طلبد.
"حسن خانی" افزود: قانون بهبود مستمر کسب و کار بستر مناسب برای رشد وگسترش تشکل های بخش خصوصی را فراهم کرده است که برگزاری شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یکی از دستاوردهای مهم اجرایی شدن این قانون است. وی به وضعیت اقتصاد کشور پس از لغو احتمالی تحریم ها اشاره کرد و گفت: باید شرایط اقتصادی کشور را به طور منطقی تحلیل کرد و نباید دچار خوش بینی کاذب شویم و به دنبال معجزه باشیم، زیرا رفع تحریم ها در کوتاه مدت منجر به شکوفایی اقتصاد کشور نخواهد شد. خانی ضرورت در اولویت قرار دادن دیپلماسی اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: امیدواریم با دیپلماسی مناسب تجاری توسط وزارت امور خارجه و با تشکیل یک تیم خبره از کارشناسان و بازرگانان با تجربه و فعال بتوانیم مسیر را برای روابط اقتصادی بخش خصوصی با دیگر کشورها هموار کنیم.
اتاق بازرگانی و افزایش رقابت پذیری کسب و کار در استان
نایب رییس اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به برنامه های دوره دوم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز گفت: افزایش همکاری و هماهنگی بین بازرگانان و صاحبان صنایع، معادن و کشاورزی، همکاری با دستگاه های دولتی و سازمان های وابسته به دولت، کوشش در رفع اختلافات و دعاوی بازرگانان و صاحبان صنایع و افزایش رقابت پذیری کسب و کار در استان البرز از جمله اهداف و برنامه های این دوره اتاق بازرگانی است. وی، برقراری ارتباطات سازنده میان اعضا، نقد عملکرد و اجرای نظر سنجی ها را از دیگر اولویت برنامه های اتاق بازرگانی البرز برشمرد. خانی با اشاره به ظرفیت های علمی و اقتصادی در استان البرز گفت: باور علمی در عرصه های اقتصادی، توجه به نقش نخبگان علمی و به کار بستن ایده های نوظهور دانشگاهیان می تواند توسعه اقتصادی و پیشرفت استان را محقق سازد. نایب رییس اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد: رفع مشکلات صنعت و بازرگانی نیاز به یک بازنگری علمی و اجرایی در بخش کلان اقتصاد کشور است. وی با اشاره به شعار انتخابی امسال توسط مقام معظم رهبری تاکید کرد: با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری با همدلی و همزبانی بخش خصوصی و دولت می توانیم در راستای منافع ملی و با وحدت ملی شاهد رشد و توسعه پایدار ایران اسلامی باشیم. خانی، اقتصاد تک محصولی، بوروکراسی در حوزه های اقتصادی، رقابتی نبودن بازار و تاکید بر روش های سنتی، کمبود سرمایه گذاری خارجی، قاچاق کالا و ارز، عدم حمایت صحیح بانکداری از بخش تولید و صنعت،ضعف ارتباط بین صنعت و دانشگاه را از جمله مشکلات و چالشهای بخش صنعت و تجارت در کشور ذکر کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود