25 تیر 1394
شماره خبر: 145726

برگزاری نشست مشترک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با معاونین و روسای ادارات

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

برگزاری نشست مشترک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با معاونین و روسای ادارات


نشست مشترک معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت با معاونین و روسای ادارات ستادی و شهرستان های تابعه در محل سالن جلسات سازمان صنعت،معدن و تجارت استان البرز برگزار شد.
در این جلسه معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشاپیش عید سعید فطر و همچنین توافق حاصله تیم مذاکره کننده هسته ای را تبریک گفته و ضمن تقدیر از عملکرد مجموعه کارکنان و مدیران سازمان گفت: رسالت ما توسعه صنعت استان های کشور از جمله استان البرز است که تأثیر بسزایی در اقتصاد کشور دارد و برای ارتقاء استان های کمتر توسعه یافته هم سیاست های حمایتی در پیش گرفته ایم. وی افزود: به دلیل پتانسیل بالا و منابع انسانی که در اختیار داریم کشوری هستیم که در دنیا و منطقه تأثیر گذار بوده و باید در درون کشور هم مسائل را به خوبی تدبیر و به سرانجام برسانیم . مهندس یزدانی اذعان داشت: خوشبختانه در استان البرز نیز با توجه به زیرساختها و منابع انسانی که دارد، همه زمینه ها برای توسعه بیش از پیش فراهم است و همه باید به گونه ای عمل کنیم که همراه با تعامل و صمیمیت بتوانیم مشکلات و معضلاتی که فرا روی ما وجود دارد توسط کارشناسان، مدیران و تشکلهای بخش خصوصی حل نمائیم.
وی با اشاره به اینکه استان البرز قطب چند صنعت اساسی کشور از جمله صنایع دارروئی، غذایی، بهداشتی و قطعه سازان خودرو می باشد گفت: این استان از نظر پراکندگی فرهنگی یک مدیریت ویژه ای لازم دارد که خوشبختانه توسط دوستان، هنرمندانه، با انسجام، همدلی و صمیمیت برای بهره وری و کارایی بیش از پیش به انجام رسیده است. وی تأکید کرد: استان البرز ظرفیت ویژه ای در بخش اصناف بعنوان یک تشکل فراگیر و مردم نهاد دارد و در کنار سایر تشکلها می تواند در سیاستگذاری ها و تدوین برنامه ششم بسیار تأثیر گذار باشد. مهندس یزدانی مشارکت بیشتر سازمانهای صنعت، معدن وتجارت با توجه به پراکندگی ظرفیتها در کشور به منظور ایجاد اشتغال پایدار وسرمایه گذاری را خواستار شد وتأکید کرد با اصلاح دستورالعملها، آیین نامه ها وقوانین، بندهایی که مانع توسعه و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در کشور می شود را می بایست از سر راه بر داریم. وی افزود: با بهره گیری از خرد جمعی، همگرائی، همفکری و دلسوزی بیشتر در سال (دولت و ملت، هم‌دلی و هم‌زبانی) می توان تغییر و تحولی چشمگیر در کشور به وجود آورد. معاون توسعه مدیریت، منابع واموراستانهای وزارت صنعت ،معدن وتجارت، رسالت معاونت متبوع خویش را ارتقاءسلامت اداری و خروج از گلوگاه ها با همفکری و دلسوزی همکاران دانسته وافزود با توجه به تصویب قانون انتشارو دسترسی آزادبه اطلاعات که در سال 88 تصویب گردیده وخوشبختانه در نیمه دوم سال 93 اولین آیین نامه اجرائی آن توسط دولت تدبیر وامید ابلاغ گردیده است؛ ما اکنون در حال عملیاتی نمودن این موضوع هستیم واز مدیران استان درخواست نمود که در جهت اجرایی نمودن آن اهتمام ویژه ای منظور نمایند. وی با اشاره به اینکه انتشار همه مطالب مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت باید در سامانه ها و درگاهها ثبت شود افزود: به عنوان نمونه سامانه کاداستر که به صورت پایلوت در استان البرز اجراء شد می تواند اطلاعات به روزی را از معادن در اختیار عموم قرار دهد. مهندس یزدانی ضمن اشاره به اینکه توسعه ساختارهای اداری مشکلی از مردم حل نمی نماید وهمه باید برای ارتقای سطح رفاه وایجاد اشتغال مولد حرکت کنیم استفاده از پتانسیل تشکلهای مردم نهاد را مورد تاکید قرار داد. یزدانی در ادامه بر توسعه شبکه های توزیع در راستای کاهش تردد مردم وهمینطورکاهش قیمت تمام شده کالاها ونظارت بازرسی صرفا بر کالاهای اساسی وضروری مردم مطالبی ایراد ودر پایان کلیه همکاران را در راستای ارتقاء سلامت اداری وفساد گریزی به ترویج فرهنگ نماز وتکریم ارباب رجوع ورعایت قانون و پاسخگو بودن توصیه نمود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود