13 مرداد 1394
شماره خبر: 146756

دوران پسا تحریم نیازمند برنامه ریزی اصولی برای رفع موانع تولید است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

دوران پسا تحریم نیازمند برنامه ریزی اصولی برای رفع موانع تولید است


"رحیم بنا مولایی" رییس اتاق بازرگانی البرز نیز در این نشست با تشکر از دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده به دلیل موفقیت در برطرف کردن تحریم های بین المللی گفت: دوران پسا تحریم نیازمند برنامه ریزی اصولی برای بهره وری مفید از پتانسیلهای موجود برای کمک به تولید و ایجاد اشتغال در استان است.
وی اظهار کرد: برای رهایی اقتصاد کشور از وضعیت کنونی و رسیدن به اقتصاد مقاومتی چاره ای نداریم جز آنکه آنطور که باید به تولید بها دهیم. وی خاطرنشان کرد: اکنون وقت آن است که با برنامه ریزی و تعامل های سازنده برای رفع رکود حاکم ، چرخ اقتصاد کشور را به سمت و سوی رونق و پیشرفت هدایت کنیم. وی در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به وظایف شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بر اساس قانون گفت: پیشنهاد اصلاح، حذف یا وضع مقررات اعم از آیین نامه، بخشنامه، دستور العمل، شیوه نامه یا رویه اجرایی در جهت بهبود محیط کسب و کار ،استماع نظرات و پیشنهادهای نمایندگان اصناف و یا تشکل های اقتصادی سراسری با حضور رییس شورای اصناف ،ارایه پیشنهاد برای ارتقا فرهنگ اقتصادی ، اخلاق کسب و کار و مهارت های شغلی و کار آفرینی را از جمله وظایف این نشستهای است. رییس پارلمان بخش خصوصی با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در رفع موانع کسب و کار واحد های تولیدی بیان کرد: پیشبرد اهداف نظام و برنامه های اقتصادی کشور و توسعه عمران استان از مهمترین اولویت های مورد نظر در این نشست است. بنا مولایی افزود: حضور فعال صاحبان تولید برای رفع مشکلات صنعت خود در این گونه نشست ها ضروری است. رییس اتاق بازرگانی البرز همچنین با اشاره به تشکیل اتاق های فکر با حضور پیشکسوتان و اساتید دانشگاهی در اتاق بازرگانی البرز گفت: تصمیمات و نقطه نظرات این اتاق های فکر در کمیسیون های تخصصی و نشستهای شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین در این نشست سرپرست مرکز تحقیقات و بررسی اقتصادی و مشاور برنامه ریزی اتاق البرز به ارایه گزارش نقشه راه توسعه اتاق بازرگانی البرز با رویکرد اقتصاد مقاومتی پرداختند.
سهم کارخانجات تعطیل شده استان البرز
وی در ادامه با اشاره به آمار ارائه شده از سوی معاون صنایع کوچک و شهرک های صنعتی مبنی بر تعطیلی 14000 واحد تولیدی و صنعتی در کشور افزود: متاسفانه تاکنون در خصوص سهم کارخانجات تعطیل شده استان البرز از این آمار مشخص نیست و دلایل تعطیلی آنان بطور دقیق جمع آوری نشده است که دستگاههای متولی و سازمان صنعت، معدن و تجارت برای برنامه ریزی و حل مشکلات اقدام لازم را انجام دهند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود