8 تیر 1394
شماره خبر: 144662

فرهنگ اقتصاد مقاومتی در صنایع استان حاکم می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

 فرهنگ اقتصاد مقاومتی در صنایع استان حاکم می شود


بیست و چهارمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری و اعضای شورا برگزار شد.
رحیم بنا مولایی"رییس اتاق بازرگانی البرز در بیست و چهارمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار و اعضای شورا برگزار شد گفت: سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید در چرخه اقتصاد و تولید کشور شکل گیرد. وی بر ضرورت استفاده از تولیدات داخلی تأکید کرد وافزود: تجلی همدلی و همزبانی مردم با فعالان اقتصادی کشور در استفاده از تولیدات داخلی و احترام به سرمایه و کار ایرانی است. رییس پارلمان بخش خصوصی بیان کرد: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منجر به رفع موانع تولید و افزایش اشتغال در کشور خواهد شد. بنا مولایی افزود: تولید کالای با کیفیت و حمایت از محصولات ساخت داخل کشور در ابعاد ملی و بین المللی می تواند آثار مثبت اقتصادی فراوانی را برجای گذارد. وی خاطرنشان کرد: آموزش های لازم در راستای اجرای هرچه بهتر اقتصاد مقاومتی به اعضای کارگروه های این شورا و کمیسیون های بازرگانی در اولویت برنامه های اتاق بازرگانی قرار گرفته است.
ایجاد سایت دائمی نمایشگاه اولویت ویژه استان البرز
رییس پارلمان بخش خصوصی استان البرز اعلام کرد: استان البرز با توجه به اینکه یک قطب صنعتی و تولیدی کشور قلمداد می شود ایجاد سایت دائمی نمایشگاه برای بالا بردن سهم تجارت در عرصه کشور و صادرات ضروری و از اولویت برنامه های این استان است. بنا مولایی تاکید کرد: ایجاد سایت نمایشگاه دائمی، توسعه و رونق گردشگری را در این استان در بر خواهد داشت.
رفع موانع کسب و کار همکاری هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی را می طلبد
رییس اتاق بازرگانی البرز ، همکاری هرچه بیشتر دستگاههای اجرایی استان در جهت رفع موانع تولید ، صنعت و کسب و کار را خواستار شد. وی اظهار کرد: برخی از معوقات و ظوابط حاکم بر ادارات به ویژه در بانک ها، تامین اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی و کار و امور اجتماعی موجب ایجاد موانع و دست اندازهایی در مسیر توسعه صنعت شده است. وی پیشنهاد کرد: در نشست های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که به صورت مستمر در استانداری تشکیل می شود با مشارکت اتاق بازرگانی و سازمان صنعت و معدن موانع مربوطه به توسعه صنعت در هر ارگانی به صورت جداگانه طبقه بندی شده و مورد برسی همه جانبه قرارگیرد.
توسعه کارآفرینی اقتصاد کشور را پویا می کند
"حمید طهایی" استاندار البرز نیز در ادامه این نشست گفت: با توسعه کارآفرینی ، مشارکت حداکثری مردم در فعالیت های اقتصادی و با تکیه بر دانش و فناوری نسل جدید اقتصاد کشور پویا خواهد شد. وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور افزود: این قانونی است که توسط دولت تدبیر و امید در جهت رونق اقتصادی کشور تبیین شده است. وی با اشاره به اهمیت نشست های شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: این نشست ها حلقه واسط بین بخش خصوصی و دولت است، تصمیمات و پیشنهاد ات آن مربوط به اصلاح، حذف، وضع مقررات اعم از آیین نامه، بخش نامه، دستورالعمل، شیوه نامه، رویه اجرای موجب بهبود محیط کسب و کار می شود. وی افزود: اتاق بازرگانی با توسعه‏ توانمندی‏ها و تحکیم جایگاه خود به عنوان یک نهاد غیردولتی، دانایی محور و فراگیرمی تواند نسبت به افزایش تأثیر‏گذاری حضور فعالان اقتصادی در عرصه‏های اقتصادی کمک کند. طهایی ادامه داد: تشکل ها جایگاه ویژه ای در توسعه اقتصادی کشور به عنوان پیشرانان اقتصاد به خود اختصاص داده اند و اتاق بازرگانی نیز به عنوان نهادی که به توسعه تشکل ها توجه جدی دارد، توانسته است به عنوان مشاور سه قوه، نقش خود را در سازماندهی تشکل ها جهت پیگیری مطالبات و دغدغه های ملی ایفا کند.
تقویت تولید در راستای اقتصاد مقاومتی
رییس تعاون استان البرز گفت: نگاه ویژه به تولید و کاهش هزینه های آن در بخشهای مختلف یکی از مصداق های اقتصاد مقاومتی و لازمه تحقق حماسه اقتصادی است. " محمد علي مختاري" با اشاره به اینکه زیر ساخت های اقتصاد مقاومتی فراهم و نیازمند به توانمند سازی است اظهار کرد: با ارایه تسهیلات و نگاه ویژه به بخش تولید سیاستهای اقتصاد مقاومتی تحقق خواهد یافت.
وی ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی بر مبنای تولید و بر محور توانمندی های داخلی میسر است. تشکیل هیات موسس سایت نمایشگاه دائمی با حضور نمایندگانی از استانداری، سازمان صنعت و معدن، اتاقهای بازرگانی، تعاون، اصناف، خانه صنعت و معدن و همیاری شهرداری ها برای نظارت بر روند ایجاد این سایت ، تشکیل کمیسیون اقتصاد مقاومتی مشترک بین بخش خصوصی و دولتی با حضور اساتید برجسته و تعیین دستورجلسات یکسال شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در این نشست به تصویب رسید. در پایان این نشست اعضای شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در آیین افطاری اتاق بازرگانی البرز شرکت کردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود