28 مهر 1394
شماره خبر: 151349

اجرا سیاست های توسعه صادرات در تشکل های تخصصی البرز ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

اجرا سیاست های توسعه صادرات در تشکل های تخصصی البرز ضروری است


رییس کمیسیون بازرگانی اتاق البرز گفت: سیاست های توسعه صادرات باید در تشکل های تخصصی استان تدوین و اجرا شود.
شادروز رفیعی در دومین نشست کمیسیون بازرگانی با اشاره به اینکه سیاست های مهم تجاری دولت در سال94 بر پایه دستیابی به صادرات 77 میلیارد دلاری است، افزود: ایجاد و تقویت تشکل ها و بررسی راهکارهای حمایتی از شرکت های صادراتی را از مهمترین اهداف کمیسیون بازرگانی اتاق البرز است. وی اظهار کرد: درحال حاضر یک الگوی صحیح در زمینه نحوه و چگونگی صادرات محصولات تولیدی اعمال نشده و سیاست های توسعه صادرات استان باید در تشکل های تخصصی استان تدوین و اجرا شود. عضو هیات نمایندگان اتاق البرز با اشاره به نقش مهم کمیسیون ها به عنوان بازوهای مشورتی اتاق البرز بیان کرد:بایدبا بهره گیری از تجارب دوره گذشته و با توانمند سازی و گسترش اختیارات کمیسیون های تخصصی اتاق در دوره جدید در جهت دستیابی به اهداف کلان اتاق گام برداریم. وی افزایش تعامل فعالان اقتصادی و اساتید دانشگاهی را ضروری دانست و افزود: تقویت کمیسیون ها را منوط به توسعه صحیح و اصولی مرکز تحقیقات و بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی است. وی ادامه داد: باید با پیگیری موضوع های مهم و تاثیرگذار در محیط کسب و کار به سمتی برویم که نتایج و خروجی های حاصل از جلسات کارشناسی کمیسیون، تاثیرگذاری بیشتری بر محیط کسب و کار فعالان اقتصادی استان داشته باشد.
رفیعی با تاکید بر نقش اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی در افزایش مناسبات با کشورهای خارجی اظهارکرد: دولت باید برنامه ریزی پذیرش و اعزام هیات ها را به بخش خصوصی واگذار کند تا خروجی بهتری صورت بگیرد. وی اظهار کرد: درخواست کشورها برای سرمایه گذاری و ارتباطات تجاری با ایران زیاد است که باید اولویت بندی در پذیرش هیات های تجاری مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
عضو هیات نمایندگان اتاق البرز تاکید کرد: برای گسترش صادرات تولیدی و واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی کمیسیون بازرگانی مورد مشورت قرار گیرد تا با نگاه کارشناسی و اقدامات پژوهشی سرمایه گذاری خارجی در استان را رونق بخشد. رفیعی، حمایت از شرکت های صادراتی، تقویت تشکل ها، توسعه صادرات استان و برنامه ریزی برای سیاست خارجی اتاق را از مهمترین اهداف کمیسیون بازرگانی البرز تا پایان سال جاری برشمرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود