28 دی 1394
شماره خبر: 156827

استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در زمین‌های کشاورزی فردیس

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در زمین‌های کشاورزی فردیس


رئیس آب و خاک جهادکشاورزی شهرستان فردیس بر استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار در زمین‌های کشاورزی فردیس تأکید کرد.
علی زندی در دومین دوره آموزشی با عنوان آشنایی با سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار و مزایای آن برای کشاورزان در فردیس اظهار داشت: صنعت کشاورزی در شهرستان فردیس باید به سمت توسعه و تحولات اساسی پیش برود. وی ادامه داد: با توجه به بحران و کمبود آب لذا باید از منابع موجود درست استفاده کنیم. زندی با اعلام اینکه استفاده از روش‌های نوین آبیاری برای زمین‌های کشاورزی در این شهرستان یکی از مهمترین راهکارهای درست استفاده کردن آب است، افزود: باید روش‌های آبیاری نوین زمین‌های کشاورزی را به کشاورزان آموزش دهیم و آنان را تشویق بر استفاده از این روش‌ها نماییم.
رئیس اداره آب و خاک جهاد کشاورزی شهرستان فردیس تأکید کرد: شهرستان فردیس دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی است لذا لازم است تا مسیر تحولات این صنعت در این شهرستان به درستی طی شود تا با رونق بیشتری در این زمینه همراه شویم. زندی با اعلام اینکه ارتقای صنعت کشاورزی در این شهرستان می‌تواند در حوزه اقتصادی نیز برای فردیس بسیار مهم باشد،‌ تأکید کرد: حمایت از کشاورزان و ارائه تسهیلات به این افراد نیز باید در دستور کار قرار گیرد. وی در ادامه سخنان خود از ارائه تسهیلات به کشاورزان در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در این راستا برای هر هکتار زمین کشاورزی هفت میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان پرداخت شود. در ادامه این دوره آموزشی معاون فنی و اجرایی جهادکشاورزی فردیس نیز طی سخنانی با تأکید بر توجه بیشتر به کشاورزی در این شهرستان ادامه داد: ارائه طرح‌های نوین کشاورزی و استفاده از روش‌های نوین می‌تواند ما را در توسعه و پیشرفت کشاورزی کمک کند. محمد بدری خاطرنشان کرد: کشاورزی در این شهرستان به عنوان یک ظرفیت اساسی محسوب می‌شود لذا باید زمینه‌های تحولات اساسی این صنعت را فراهم کنیم. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کشاورزی این شهرستان گفت: در این راستا آمادگی داریم تا این طرح را در مزارع کشاورزی این شهرستان اجرایی کنیم. معاون جهاد کشاورزی شهرستان فردیس بر آشنایی کشاورزان و باغداران با سیستم‌های آبیاری تحت فشار تأکید کرد و بیان داشت: استفاده از این روش در توسعه اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از آب نقش بسیار مهمی دارد.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود