22 فروردین 1395
شماره خبر: 160901

تولید بیش از 73 هزار تن گوشت قرمز و سفید در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

تولید بیش از 73 هزار تن گوشت قرمز و سفید در البرز


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز از تولید 73 هزارو 56 تن گرم گوشت سفید و قرمز در استان البرز در سال گذشته خبرداد.
دکتر علیرضا جمالی نظارت بر کشتارگاه های طیور استان در سال 94 توسط اکیپ های بازرسی و نظارت و همچنین مسئولان فنی-بهداشتی دولتی و خصوصی مستقر در کشتارگاه های صنعتی طیور را بسیار مناسب ارزیابی کرد. وی افزود: طی سال 94 از تعداد 5 کشتارگاه صنعتی و مجهز واقع در استان مقدار 64 میلیون و 856 هزار و 144 کیلوگرم گوشت مرغ از 24 میلیون و 838 هزار و 631 قطعه طیور زنده تحت نظارت دامپزشکی استحصال و پس از اخذ مجوزهای لازم به بازار مصرف روانه شده اند. وی با اشاره به فعالیت 6 کشتارگاه صنعتی در استان ، گفت: در زمان حاضر یکی از این کشتارگاه ها بدلیل مسائل فنی تعطیل است ولی مابقی 5 کشتارگاه تحت نظارت بازرسان دامپزشکی و همچنین مسئولین فنی بهداشتی مستقر در آنها تولیدات خود را روانه بازار می کنند. جمالی اضافه کرد: بصورت مرتب از این گونه کشتارگاه ها نمونه برداری برای انجام آزمایش میکروبی و غذایی صورت می پذیرد تا مرغ های تولیدی و بسته بندی شده از لحاظ بهداشت و سلامت هیچگونه مشکلی نداشته باشد. معاون سلامت دامپزشکی استان البرز یادآور شد: شماره پیامک 30008903 در سامانه تریس نیز جهت رفاه حال شهروندان از ابتدای سال راه اندازی شده است که میتوانند در هنگام خرید مرغ بسته بندی کد رهگیری و تاریخ درج شده بر روی بسته بندی مرغ را به این سامانه ارسال و از زمان تولید و مرکز پرورش طیور نیز اطلاع حاصل نمایند.
نظارت بر استحصال هشت میلیون و 200 هزار کیلوگرم گوشت قرمز در البرز
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز نیز گفت: در سال گذشته در دو کشتارگاه صنعتی دام استان تحت نظارت دامپزشکی ، بیش از 8000 تن گوشت قرمز سالم و بهداشتی پس از اخذ مجوزهای لازم روانه بازار مصرف شدند. دکتر سیدمحسن ابوترابی افزود: در تمام کشتارگاه های صنعتی و نیمه صنعتی کشور حضور مسئولین فنی بهداشتی مستقر در کشتارگاه در تمامی مراحل کشتار دام الزامی بوده و همچنین نظارتهای لازم نیز به صورت دوره ای توسط ادارات دامپزشکی از این گونه مراکز صورت می پذیرد. وی ادامه داد: در استان البرز دو کشتارگاه صنعتی وجود دارد که با تولید بیش از 8000 تن گوشت قرمز در سال 94 تحت نظارتهای دامپزشکی آمار قابل قبولی داشته اند. ابوترابی اضافه رد: این مقدار گوشت از 193 هزار و 590 راس دام کوچک (گوسفند و بز) و 26 هزار و 853 راس دام بزرگ (گاو و گوساله ) استحصال شده است. وی همچنین از حضور ناظرین شرعی مستقر در کشتارگاهها تقدیر نموده و گفت: با حضور ناظرین شرعی تمامی گوشتهای تولیدی از لحاظ ذبح شرعی و حلال بودن کاملاً تحت نظارت می باشند. این مسئول همچنین ازذبح بهداشتی تعداد 1111 قطعه شترمرغ گوشتی تحت نظارت دامپزشکی در کشتارگاه صنعتی خبر داده و افزود: از این تعداد شترمرغ ذبح شده مقدار 54 هزار و 950 کیلوگرم گوشت شترمرغ تولید شده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود