1 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 161522

عارضه يابي و رفع موانع براي تحقق اقتصاد مقاومتي ضروري است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

عارضه يابي و رفع موانع براي تحقق اقتصاد مقاومتي ضروري است


رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان البرز گفت: با هدف تحقق شعار اقتصاد مقاومتي، عارضه يابي براي رفع موانع و مشكلات در مسير توسعه اقتصادي در دستور كار اين اتاق قرار گرفته است.
رحيم بنا مولايي افزود: تنها راه رسيدن به اهداف مورد نظر مقام معظم رهبري در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي چاره انديشي براي رفع موانع و مشكلاتي است كه در سه دهه اخير در مسير رشد و توسعه كشور با آن مواجه هستيم. وي با اشاره به تشكيل جلسات و نشست هاي متعدد پس از اجراي برجام در اين استان، اظهار كرد: در اين جلسات شعارهاي زيبايي در زمينه تحقق اقتصاد مقاومتي مطرح شده، اما اين شعارها در صورتي تبديل به اقدام و عمل خواهد شد كه ميان تمام مسئولان ذيربط همكاري، همدلي و هم افزايي به معناي واقعي كلمه حاكم شود.
ضرورت تشكيل نشست هاي 1+5 در البرز
بنا مولايي اظهار كرد: جمهوري اسلامي در نشست با 1+5 موفق شد برجام را به فرجام برساند و هم اكنون زمان آن است كه با تشكيل كارگروهي مشخص با عنوان 1+5داخلي موانع را در مسير اقتصاد مقاومتي در برداريم. وي پيشنهاد كرد: نمايندگاني از دفتر ولي فقيه، استاندار، مجلس، رئيس دادگستري و نيروي انتظامي به علاوه بخش خصوصي (اتاق هاي بازرگاني، اصناف و تعاون)، شش محوري هستند كه مي توانند به عنوان 1+5 داخلي فعاليت خود را براي رفع مشكلات اقتصادي استان آغاز كنند. رئيس پارلمان بخش خصوصي استان البرز بيان كرد:يكي از مشكلاتي كه تا كنون خودنمايي مي كرد و هم اكنون در حال بر طرف شدن است، عملكرد جزيره اي برخي مسئولان وسازمان ها است. بنامولايي افزود: تا زماني كه يك زبان مشترك براي رفع مشكلات تجاري، بازرگاني و صنعتي كشور حاكم نشود، نمي توان انتظار داشت اقتصاد مقاومتي به اقدام و عمل برسد. وي با اشاره به اينكه اتاق بازرگاني البرز براي تشكيل كارگروه عارضه يابي (1+5) آمادگي كامل دارد گفت: در نشست هاي اين كارگروه بايد به صورت جدي و عملي تمامي مشكلات و موانع موجود در مسير اقتصاد مقاومتي مورد عارضه يابي و بررسي همه جانبه قرار گيرد. وي ادامه داد: در كارگروه مذكور بايستي رفع موانع موجود در مسير عرضه و تقاضا، مسائل علمي، پژوهشي و مهارتهاي فني و حرفه اي و بهبود فضاي كسب و كار عارضه يابي شود. بنا مولايي تاكيد كرد: با تشكيل مستمر اين كارگروه كه از اركان مهم اقتصاد مقاومتي در مسير توليد و صادرات است به نحوه احسن تحقق مي يابد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود