18 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162517

نقش رايزن هاي بازرگان در هدايت سرمايه به كشور تاثيرگذار است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

نقش رايزن هاي بازرگان در هدايت سرمايه به كشور تاثيرگذار است


رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن وكشاورزي استان البرز گفت:رايزن هاي بازرگان در كشورهاي مختلف جهان، در هدايت سرمايه هاي به سوي ايران و رونق اقتصادي كشور بسيار تاثير گذارهستند.
رحيم بنا مولايي در نشست خبري با اصحاب رسانه استان البرز با اشاره به فراز و نشيب هاي بسيار در صحنه اقتصادي ايران اظهار كرد: با توجه به دوران بعد از برجام وزارت امور خارجه و رايزن هاي بازرگان ايران در خارج از كشور نقش مهمي را در توسعه وگسترش تعاملات تجاري و هدايت سرمايه گذاران خارجي به كشور برعهده دارند. وي افزود: وزارت امور خارجه بر اساس قانون بهبود مستمر محيط كسب و كار موظف است با انجام اقداماتي از قبيل لغو رويداد تجاري با كشورهاي طرف تجاري، تنظيم توافقات و صدور رويداد تجاري بلند مدت و پرترد و نظاير آن ترتيبي اتخاذ كند تا اخذ رويدادهاي تجاري براي صادركنندگان كالاها و خدمات مهندسي از ايران با سهولت انجام پذيرد. وي خاطرنشان كرد: در جمهوري اسلامي ايران انواع كالاها و محصولات متنوع توليد مي شود كه مي تواند به راحتي در بازارهاي جهاني عرضه شود.
***ضرورت هدايت سرمايه گذاران خارجي به سوي صنايع كوچك
بنا مولايي در بخش ديگر از اظهاراتش با اشاره به اينكه صنايع كوچك به علت ويژگي و قابليت هاي خاص خود، نقش مؤثري در توسعه اقتصادي، اشتغال زايي و افزايش درآمد سرانه ملي ايفا مي كند گفت: مسئولان ذيربط بايد سرمايه گذاري هاي خارجي را مديريت كرده آنها رابه سوي بنگاه هاي كوچك و متوسط سوق دهند. وي ادامه داد: تقويت و حمايت از صنايع كوچك جزو اولويت ها و برنامه هاي راهبردي اتاق بازرگاني البرز است وي با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل، از سوي مقام معظم رهبري و ارايه راهكارهاي اقتصادي ايشان در زمينه توسعه صنايع كوچك و متوسط، افزود: در چند سال گذشته تحركات عميقي در بازارهاي جهاني رخ داده كه افزايش نرخ رشد اقتصادي بر پايه توليد محوري را در پي داشته و دولت ها را به سمت و سوي حمايت از صنايع كوچك و متوسط سوق داده است. رئيس اتاق بازرگاني استان البرز تاكيد كرد: يكي از مولفه هاي اقتصاد مقاومتي حمايت از صنايع كوچك و متوسط است. بنا مولايي تاكيد كرد: استفاده بهينه از امكانات و جلوگيري از اتلاف سرمايه هاي ارزشمند صنعتي و تغيير در رويكرد توليد از جمله سياست هايي است كه در توسعه واحدهاي صنعتي كوچك بايد دنبال شود. وي افزود: حمايت از سرمايه گذاري خارجي مشروط بر اين است كه علاوه بر انتقال فناوري به ايران در امر صادرات در بازارهاي بين المللي همكاري لازم شود. بنا مولايي ادامه داد: نبايد سرمايه گذاران خارجي براي توليد محصولات مختلف در كشورمان صرفاً ديدگاه هاي خود را به ما تحميل كنند بلكه اين مهم بر اساس نيازهاي صنعت ما بايد انجام گيرد. وي خاطرنشان كرد: يك سرمايه گذار بايد با بروكراسي، بازگشت سرمايه، وضعيت فرهنگي، قوانين مالياتي، تاسيس شركت ها و تسهيلات اعطايي به سرمايه گذاران و همچنين مقررات و محدوديت هاي حقوقي و بازرگاني آشنا شود كه اين امر مي تواند ديد وسيع تري را در تصميم گيري براي سرمايه گزاران ترسيم كند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود