25 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162921

۲۰ درصد واحدهای پرورش ماهی در البرز غیرفعال است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

۲۰ درصد واحدهای پرورش ماهی در البرز غیرفعال است


مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به وجود یکصد واحد پرورش ماهی در استان، گفت: ۲۰ درصد واحدهای پرورش ماهی در البرز غیرفعال است.
سیدمجید موسوی با اشاره به ظرفیت های پرورش ماهی در استان البرز اظهار کرد: ۱۰۰ واحد پرورش ماهی با ظرفیت تولید دو هزار تن در استان وجود دارد که از این میزان ۲۰ درصد غیرفعال است. وی با اشاره به اینکه نخستین مرکز پرورش و تکثیر ماهی در کشور در سال ۱۳۳۷ در البرز راه اندازی شد، افزود: هدف ما در استان البرز در درجه نخست فعال کردن واحدهای غیرفعال و به تکمیل رساندن ظرفیت اسمی واحدهای موجود و نیز استفاده ۲ منظوره از استخرهای ذخیره آب است که در بخش کشاورزی وجود دارد. مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز تصریح کرد: با استفاده از اعتبارات مکانیزاسیون که در اختیار داریم تلاش می کنیم این اعتبارات در اختیار پرورش دهندگان قرار گیرد تا نسبت به تهیه امکانات و زیرساخت های لازم برای افزایش ظرفیت تولید اقدام شود.
تولید ۵ میلیون قطعه بچه ماهی در البرز
وی با تاکید بر لزوم تولید بچه ماهی در استان البرز، گفت: در حال حاضر حدود ۵ میلیون قطعه بچه ماهی در منطقه تولید می کنیم که این ظرفیت می تواند تا ۱۵ میلیون قطعه افزایش یابد در این راستا تلاش و اقدامات لازم در حال انجام است. موسوی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی مصرف آبزیان در استان البرز خاطرنشان کرد: سرانه مصرف آبزیان در کشور به طور متوسط بین ۸ تا ۹ کیلوگرم است، در حالی که متوسط مصرف در اروپا ۱۵ کیلوگرم و در کشورهایی مانند ژاپن به ۸۰ کیلوگرم نیز می رسد، در همین راستا برنامه ریزی برای افزایش سرانه مصرف ماهی در استان البرز در دستور کار قرار دارد. وی بیان کرد: افزایش تولید در واحد سطح نیز از دیگر موضوعاتی است که در برنامه های جهاد کشاورزی استان قرار دارد و پیگیری می شود. مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز به واحدهای پرورش اسب در استان نیز اشاره کرد و گفت: در البرز ۴۷ واحد پرورش اسب شناسنامه دار و دارای مجوز وجود دارد که ظرفیت اسمی این واحدها ۲ هزار راس اسب است.
ضرورت فعال شدن واحدهای تولید و پرورش اسب در البرز
وی اظهار کرد: یکی از ظرفیت های بالقوه ای که در البرز وجود دارد، بحث پرورش اسب و سوارکاری است که علاقه زیادی در میان مردم و سرمایه گذاران ایجاد می کند. موسوی با اشاره به اینکه به دنبال انجام حمایت های لازم از این حرفه و صنعت هستیم، گفت: افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند از دانش خوبی برخوردار هستند و علاوه بر این از نظر میزان سرمایه دارای وضعیت مناسبی هستند. وی بیان کرد: علاوه بر مباحث ورزشی که با هماهنگی ورزش و جوانان دنبال می شود، موضوعات اصلاحات نژادی و شناسنامه دار کردن اسب ها از جمله مواردی است که در استان البرز دنبال می شود. مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز در پایان تاکید کرد: به دنبال این هستیم که واحدهای غیرفعال در حوزه تولید و پرورش اسب و سوارکاری در استان را فعال کنیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود