2 مرداد 1395
شماره خبر: 166903

مافیای اقتصادی بخش تولید را زمین گیر کرده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

مافیای اقتصادی بخش تولید را زمین گیر کرده است


دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: به رغم تلاش ارگان های حاکمیتی برای مبارزه با قاچاق کالا متاسفانه مافیای اقتصادی همچنان فعال است.
سعود قاسمی از دستگاه های اجرایی ذیربط کشور و استان البرز درخواست کرد با این معضل خانمان سوز(صنعت و کشاورزی) برخورد قاطعانه داشته باشند.
وی تصریح کرد: تا زمانی که مافیای اقتصادی فعال است نمی توان انتظار داشت بخش تولید از رکود رهایی یابد. قاسمی گفت: به عنوان مثال در بخش کشاورزی، استان البرز از پتانسیل و توانایی درخور توجه برخوردار و محصولات کشاورزی و باغداری استان بسیار مرغوب و به فراوانی تولید می شود اما با این حال متاسفانه شاهد عرضه واردات قاچاق مشابه محصولات تولیدی استان از خارج از کشور هستیم. وی با اشاره به بهبود وضعیت صادرات محصولات کشاورزی از استان البرز به خارج از کشور افزود: گسترش صادرات انواع کالا و نیز صیفی جات در گرو توجه خاص به تولید با کیفیت است. دبیر کل اتاق بازرگانی البرز خاطرنشان کرد: در غیر اینصورت اعتبار و جایگاه ایران در بازار جهانی صادرات خدشه دار خواهد شد. قاسمی در بخش دیگر از اظهاراتش بر ضرورت توجه خاص قوای سه گانه در اجرای اصل 44 قانون اساسی به معنای واقعی کلمه تاکید کرد و در این خصوص گفت: متاسفانه تا کنون اجرای اصل 44 در حد انتظار نبوده است. این مسئول در ادامه با اشاره به تشکیل قرارگاه های اقتصاد مقاومتی در سطح استان افزود: دعوت از فعالان بخش خصوصی برای حضور در نشست های این قرار گاه و بهره گیری از نظرات کارشناسی آنان قطعاً اقتصاد کشور را در مسیر ' اقتصاد دانش بنیان' هدایت خواهد کرد. دبیر کل اتاق بازرگانی البرز همچنین فرار مالیاتی پنهان و آشکار را یک پدیده زشت و ناپسند در جامعه عنوان کرد و گفت: جای تاسف است که این پدیده هم اکنون نه تنها نهادینه شده بلکه در مواردی ارزش تلقی می شود. قاسمی در این خصوص اظهار کرد: یک طبقه از جامعه که مردم و بخش خصوصی را در بر می گیرد به این باور نرسیده اند که مالیات در جهت عمران و آبادی هزینه می شود به همین دلیل فرار از مالیات را پیشه کرده اند. وی ادامه داد: طبقه دیگر جامعه که فرار مالیاتی را پیشه کرده اند، برخی از نهاد های غیر خصوصی را شامل می شوند که متاسفانه تا کنون از این نهادها بنا به دلایل مبهم مالیات دریافت نشده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود