21 مرداد 1395
شماره خبر: 168128

آگاهی از کیفیت اجرای مصوبات مجلس مستلزم تاسیس پایگاه پایش قوانین

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

آگاهی از کیفیت اجرای مصوبات مجلس مستلزم تاسیس پایگاه پایش قوانین


رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: اطلاع و کسب اطمینان از چگونگی مصوبات مجلس شورای اسلامی و آگاهی از اثرات آن در جامعه، مستلزم تاسیس پایگاه پایش قوانین است.
رحیم بنا مولایی در نشست خبری در محل اتاق بازرگانی البرز، افزود: در صورت تاسیس پایگاه پایش قوانین تمامی مصوبات مجلس شورای اسلامی از مرحله چگونگی تدوین آیین نامه های اجرایی تا اثرگذاری این مصوبات در جامعه مورد بررسی کارشناسی و ارزیابی قرار می گیرد. وی با ذکر اینکه نمایندگان استان البرز مسئولیت ریاست کمیسیون های صنایع و معادن مجلس و شوراها را بر عهده دارند، از آنان خواست که با توجه به شناخت کاملی که آنان از مسایل اقتصادی دارند با حضور فعال بیش از پیش در نشست های ویژه چالش های صنعت این منطقه را مورد بررسی قرار دهند. وی اضافه کرد: کارشناسان و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی نیز به عنوان سربازان سنگر تولید برای همکاری با نمایندگان استان در رفع چالش های اقتصادی آمادگی کامل دارد. وی ادامه داد: در صورتی که نشست ها با حضور فعالان سنگر تولید و نمایندگان مجلس استان به صورت مستمر بیش از پیش برگزار شود قطعا سایر استانها کشور نیز از نتایج حاصل از این ستاد در جهت رفع انبوه مشکلات و موانع موجود در مسیر تولید بهره مند خواهند شد. رئیس اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگر اظهاراتش گفت: طبق ماده 5 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار ، اتاق ها موظف به ایجاد تشکل های فعال های در حوزه اقتصادی و ساماندهی تشکل های موجود است.وی با اشاره به نگاه حمایتی اتاق البرز از تشکل ها ادامه داد: بستر و فضا برای حضور تشکلهای بخش خصوصی در این اتاق فراهم بوده که این مهم فرصت را برای بهبود فضای اقتصادی استان فراهم خواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به تشکیل شدن دبیرخانه مشترک میان اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون افزود: ساماندهی تشکلها به منظور جلوگیری از فعالیت های موازی، ادغام و شبکه سازی و انسجام تشکلها از دیگر موارد قانونی مرتبط اتاق بازرگانی است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود