31 مرداد 1395
شماره خبر: 168710

دولت از صنایع کوچک حمایت نمی‌کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

دولت از صنایع کوچک حمایت نمی‌کند


رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه امروزه در کل دنیا برای اقتصاد موفق یک عدد به نام "درآمد متعادل" تعریف می‌شود، گفت: در سیاست‌های حمایتی دولت، صنایع کوچک هنوز دارای حمایت نیستند و بیشتر این حمایت‌ها از شرکت‌های بزرگ و قدرتمند انجام می‌شود.
رحیم بنامولایی اظهار داشت: دولت ارتباطات خوبی در مسائل بین‌المللی برای اقتصاد، تولید و مسائل سیاسی به‌وجود آورده اما بدنه دولت با راس دولت هماهنگ نیست. وی با اشاره به اینکه یکی از استراتژی‌هایی که دولت دنبال می‌کند چابک‌سازی دولت است، افزود: بدنه نسبت به این امر مقاومت می‌کند و در این قضیه همکاری نمی‌کند چراکه به نفع خود نمی‌داند و منافع خود را در خطر می‌بیند.
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به اینکه همه فسادها از عدم انطباق درآمد و هزینه به‌وجود می‌آید، تصریح کرد: وقتی درآمد به "ریال" و هزینه‌ها به "دلار" باشد درآمد محدود می‌شود و این عدم انطباق سبب اختلاس، رشوه، فحشا و ناهنجاری‌های دیگر می‌شود. وی گفت: امروزه در کل دنیا برای اقتصاد موفق یک عدد تعریف می‌شود که "درآمد متعادل" نام دارد که این درآمد متعادل مانند دانستن هزینه خوراک، پوشاک و غیره سبب می‌شود که درآمدها معقول و الگوسازی درستی در ارتباط با مصرف به وجود بیاید. بنامولایی عنوان کرد: اقتصاددانان باید یک مبنایی را برای الگوی مصرف در نظر بگیرند و در هر جامعه‌ای این الگو مطرح و استفاده شود تا اگر زمانی فردی ناهنجاری و اختلاس به وجود آورد سریعا جلوی آن گرفته شود تا جامعه بتواند با قاطعیت تمام به سمت سلامت پیش رود. رئیس اتاق بازرگانی استان البرز اظهار داشت: در سیاست‌های حمایتی دولت، صنایع کوچک هنوز دارای حمایت نیستند و بیشتر این حمایت‌ها از شرکت‌های بزرگ و قدرتمند انجام می‌شود در صورتی که اشتغال ما به صنایع کوچک و متوسط برمی‌گردد و اگر خوب مدیریت کنیم، می‌توانیم در جهت برطرف کردن ناهنجار‌ی‌های اجتماعی هم از این صنایع استفاده کنیم. وی با توجه به اینکه در مبانی که در ستاد تسهیل مشخص شده دولت عددی را تعیین کرده است، گفت: این عدد، رقم بسیار کمی است ولی با وجود این چنین محدودیتی باید به کسانی وام دهیم که در حال کار کردن و صادرات هستند چراکه کالاهای آن‌ها انبار نمی‌شود و در چرخه مصرف استفاده می‌شود؛ پس با درایت کامل باید دست کسانی که بازار کار دارند را بگیریم تا این چرخه ادامه داشته باشد و در مراحل بعدی به دیگر کارخانجات کمک کنیم. رئیس اتاق بازرگانی استان البرز خاطرنشان کرد: ما به کارشناسان صاحب نظر و کارشناسانی که همه جهات را در نظر بگیرند نیاز داریم تا بتوانند با نقطه‌نظرات بیشتری در ارتباط با منابع مالی بیشترین ارزش افزوده را ایجاد کنیم.


منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود