2 شهریور 1395
شماره خبر: 168841

اعطای تسهیلات ارزان قیمت به عشایر البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

اعطای تسهیلات ارزان قیمت به عشایر البرز


مدیر امور عشایری استان البرز گفت: تسهیلات ارزان قیمت، برای اجرای طرح زنجیره تولید گوشت، به منظور تحقق اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی به عشایر استان پرداخت خواهد شد.
علی نقدی بازنشین به اجرای طرح زنجیره تولید گوشت گامی به سوی تحقق اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در جامعه عشایری، سخت کوشی و تولید با تکیه بر منابع داخلی، مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است. وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت کار و تولیدات عشایر در زمینه های دامداری، کشاورزی و صنایع دستی، ساماندهی و حمایت از فعالیت های این قشر، در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اثر بسزایی دارد. مدیر امور عشایر استان البرز گفت: 860 خانوار عشایری استان با جمعیتی بالغ بر چهار هزار و 800 نفر، سالانه سه هزار و 700 تن گوشت قرمز و هشت هزار تن سایر فرآورده های دامی تولید می کنند. وی ادامه داد: با توجه به نقش مهم این جامعه در تامین مواد پروتئینی استان، کمک به معیشت، ساماندهی فعالیت ها و ارائه خدمات به این قشر زحمتکش، می تواند عملکرد آنها را در تولید مواد غذایی افزایش دهد. نقدی افزود: جهت اجرای سیاست های برنامه اقتصاد مقاومتی، ساماندهی عشایر و توانمند سازی تشکل های عشایری، ارتقاء کیفیت زندگی، افزایش تولید و درآمد عشایر کوچنده، محورهای اصلی برنامه های سال جاری می باشند. وی گفت: در این راستا تسهیلات ارزان قیمت برای اجرای طرح زنجیره تولید گوشت به عشایر کوچنده تحت پوشش استان پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد: 144 نفر از عشایر با بهره مندی از 4/14 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت 5 ساله، در این طرح فعالیت می نمایند،که با مشارکت تشکل های عشایری استان و پروار 7200 رأس دام سبک، تولید گوشت دامهای عشایر به میزان 58 تن افزایش می یابد. عشایر استان البرز هر ساله در اواخر خرداد ماه از مناطق قشلاقی استان به مناطق ییلاقی آزاد بر و طالقان با حدود 120 هزار راس دام کوچ می کنند و تا شهریور ماه در این مناطق اسکان دارند.
*

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود