18 شهریور 1400
شماره خبر: 255875

جام ملی مجازی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: جام ملی مجازی سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی با رویکرد پرسشگری و تحلیلی در این استان برگزار شد.
مهریار کرمی اظهارداشت: این رقابت در کنار دومین جشنواره علمی، پژوهشی پژوهش سراهای کشور با هدف پرسشگری و نقد و بررسی توسعه علمی سلول های بنیادی و پزشکی در مرکز پژوهش سرای ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج انجام شد. وی با اشاره به اینکه در جام ملی سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی دانش آموزان ۲۴ تیم سه نفره از استان ها ی مختلف شرکت کردند، افزود: این برنامه که که روز گذشته پایان یافت در ۲ مرحله به مدت پنج روز بطول انجامید. وی بیان داشت: آموزش چگونگی مواجهه با مسائل، اندیشیدن و یافتن راه حل و مدیریت مسئله یکی از مهمترین چالش های عصر حاضر است. کرمی با بیان اینکه نقطه آغاز حل مسئله، پرسشگری و نقادی است، اضافه کرد: لزوم آغاز آموزش این مهارت ها از سنین پایین برای پرورش اندیشمندانی خلاق در هرجامعه آشکار می شود. وی تصریح کرد: با توجه به تاثیر خاص رویکردهای آموزشی «یادگیرنده محور» امروزه این روش ها توجه محققان و مربیان را به خود معطوف داشته است که از بین روش های «یادگیرنده محور» روش «بحث گروهی» از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وی یادآورشد: قطب کشوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با رویکردی نوآورانه در راستای پرورش پژوهشگران پرسشگر با قدرت تحلیل و استدلال منطقی، مسابقه ای با سبکی نوین را در تحت عنوان " جام ملی سلول‌های بنیادی" ذیل دومین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای کشور طراحی و اجرا کرد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: این مسابقه در راستای ترویج علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و به صورت حضوری طراحی شد که متاسفانه به علت هم گیری بیماری کرونا ناچار به برگزاری آن به صورت مجازی شدیم. وی از همراهی همیشگی ستاد علوم وفناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و همچنین یاری کارشناسان پژوهش سراها و مدیران پرتلاش قطب های استانی قدردانی کرد وافزود: شجاعت و جسارت همه دانش آموزانی که برای نخستین باردر این مسابقه شرکت کردند نیز تحسین برانگیز است.کرمی به حضورو گفت و گوی صمیمانه و انگیزه دهنده دبیر ستاد توسعه و ترویج سلول های بنیادی کشور دراین جام پرداخت که عنوان کردند: تلاش دانش آموزان در این شرایط ویژه بسیار ستودنی است و به طور یقین دانش آموزان شرکت کننده دانشمندان فردای علم و فناوری سلول های بنیادی درکشور هستند. وی تاکید کرد: دراین رقابت بین تیم های شرکت کننده سه چالش برگزار شد که در هر چالش یک تیم نقش پرسشگر، پاسخگو و منتقد را داشتند. از ششم بهمن سال ۹۷ طی ابلاغ معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، قطب کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج مستقر شده است. استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود