22 خرداد 1403
شماره خبر: 306168

اشتغال ۱۲۰۰ نفر در واحدهای تازه تاسیس شهرک صنعتی اشتهارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی



مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: با افتتاح ۳ واحد صنعتی در البرز بیش از ۴.۷ همت سرمایه گذاری در استان محقق شد و بالغ بر هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شد.
محمد انصاری در حاشیه افتتاح 3 واحد تولیدی در شهرک صنعتی اشتهارد و‌کوثر با اشاره به اینکه بعد از شهادت رئیس جمهور‌، طرح شهید رئیسی با عنوان زنگ صنعت آغاز شد، اضافه کرد: طبق این طرح هر روز شاهد افتتاح یک واحد‌ صنعتی هستیم.انصاری گفت: در این مسیر با افتتاح سه واحد صنعتی در البرز که امروز انجام گرفت، بیش از 4.7 همت سرمایه گذاری در استان محقق و بالغ بر هزار و 200 نفر اشتغالزایی شد.وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت ها و عملکردهای دولت سیزدهم احیای واحدهای صنعتی بوده است، افزود: در دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته شاهد افزایش حدود 32 درصدی واحدهای صنعتی در حوزه های سرمایه گذاری و دانش بنیان‌ها بوده و در زنجیره ارزش راهبردی استان بسیار خوب عمل کرده ایم.مدیرکل صنعت و معدن تجارت استان البرز با بیان اینکه در زمینه عملکردی این حوزه رتبه 3 کشوری را دریافت کرده ایم، بیان کرد: در عین حال البرز دارای رتبه هفتم از نظر برخورداری از میزان ظرفیت در کشور می باشد.انصاری با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 42 هزار میلیارد تومان جذب تسهیلات در حوزه تولید و‌ صنعت داشته ایم، عنوان کرد: طبق آمار بیش از 51 درصد از تسهیلات جذب شده در حوزه صنعت، کشاورزی و تولید بوده است.
مدیرکل صنعت و معدن و تجارت البرز در ارتباط با صادرات نیز بیان کرد: در حوزه صادرات باید اطلاع رسانی دقیق انجام شود زیرا در حال حاضر سه نوع آمار وجود دارد که یکی بر مبنای اظهارنامه هایی است که در گمرک های البرز بوده است. طبق این اظهارنامه ها بالغ بر 375 میلیون دلار در سال گذشته صادرات غیر نفتی در سامانه گمرک ثبت شده است ولی آمار واقعی ما بر مبنای کارتهای بازرگانی بوده که 691 میلیون دلار می باشد.وی گفت: صادرات دقیق بر طبق محصولات تولید شده استان و‌ تبدیل آن به اظهار نامه است. طبق این آمار حدود یک میلیارد و 81 میلیون دلار در سال صادرات داشته ایم.
این مسئول عنوان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم در استان البرز بیش از 120 واحد تحت تملک بانکها داشته ایم که در حال حاضر به کمتر از 50 واحد رسیده است.

منبع تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود