برپایی پاویونهای تخصصی در نمایشگاههای بینالمللی با مدیریت اتاقهای بازرگانی کشور ضرورت دارد
سپیدارآنلاین: گروه اقتصادی
[b]رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: همکاری و برنامهریزی برای برپایی پاویونهای تخصصی از ظرفیتهای تولیدی و صنعتی کشور در نمایشگاههای شاخص بینالمللی خارجی با اداره و مدیریت اتاقهای بازرگانی سراسر کشور ضرورت دارد./b]
در یکصدوسیزدهمین نشست شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی البرز با حضور دستیار اجتماعی رئیسجمهور، رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق ایران و روسای اتاقهای بازرگانی سراسر کشور، استاندار البرز و مدیران دستگاههای اجرایی و فعالان اقتصادی استان برگزار شد.در این نشست، پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت روز مجلس شورای اسلامی و روز دانشجو، بیان کرد: بیشک برگزاری این نشست با حضور مهمانان گرانقدر از دولت و بخش خصوصی نقش موثری در ارتقاء سطح همکاریها میان طرفین دارد.وی با اشاره به اهمیت برگزاری نشست شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی البرز با حضور مسئولان ملی و استانی گفت: به یقین با همفکری و هماندیشی مدیران، مسئولان و فعالان اقتصادی میتوانیم به نتایج بهتری در حل مسائل و چالشهای پیشروی بخش خصوصی دست یابیم.رئیس اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری از زحمات و تلاشهای ارزنده دکتر عبداللهی، استاندار البرز و رئیس شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی استان در زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی استان، بهبود فضای کسبوکار بخش خصوصی البرز و آسیبشناسی و رفع مشکلات تولید و صنعت استان در حوزه مسائل ارزی، مالی و بانکی و توسعه سرمایهگذاریهای داخلی و خارجی قدردانی کرد.وی با بیان اینکه تدوین استراتژی صادرات و برپایی پاویونهای تخصصی در نمایشگاههای بینالمللی از دیگر درخواستها است، افزود: نیاز است که یک استراتژی مشخص در حوزه صادرات با همکاری اتاقهای بازرگانی سراسر کشور تدوین شود که بتواند حضور شرکتهای ایرانی در نمایشگاههای بینالمللی را تقویت کند. با داشتن چنین برنامه منسجم و هدفمندی، فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشور میتوانند بهطور مؤثرتری در این نمایشگاهها شرکت کنند و از فرصتهای موجود ایجاد شده در این رویدادها بهرهبرداری کنند.رضایی با طرح یک درخواست از رئیس محترم اتاق ایران و مسئولان مرتبط به حوزه اقتصادی عنوان کرد که یک مطالبه مهم فعالان بخش خصوصی پیرامون برنامهریزی سالانه برای برپایی پاویونهای تخصصی از صنایع مختلف کشور در حداقل ۱۰ نمایشگاه معتبر و مطرح بینالمللی خارجی را مورد توجه قرار دهند.وی افزود: نیاز است که با توجه به شناسایی و اعلام توانمندیهای استانهای مختلف از سوی اتاقهای بازرگانی سراسر کشور، از جمله البرز که هاب تولید صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی شناخته میشود، براساس مجموع این پتانسیلها، یکسری پاویونهای تخصصی در نمایشگاههای بینالمللی و شاخص دنیا برگزار شده و اداره هر پاویون برحسب ظرفیتهای استانی به اتاقهای بازرگانی همان منطقه سپرده شود.