20 بهمن 1390
شماره خبر: 4833

صنعت برق در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

صنعت برق در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته است

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: صنعت برق كشور در سالهای اخیر رشد قابل توجه ی دربخش های مختلف این صنعت عظیم داشته است.
'كاوه حدادپور' در جریان بازدید از شركت تعمیرات نیروگاهی ایران در فردیس درجمع كاركنان این شركت افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب ، نیازمند حركت جدی به سمت تقویت بخش مهم انرژی هستیم. وی ادامه داد: درحال حاضر دارای ظرفیت های بالقوه ای برای سرمایه گذاری در بخش صنعت برق هستیم كه با سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان شاهد تحول اساسی این حوزه بود. حدادپور اضافه كرد: توسعه و گسترش این صنعت، مهمترین پشتوانه برای ایجاد اشتغال پایدار و بهبود اقتصاد و معیشت جوانان است.
وی گفت: سرمایه گذاری در بخش صنعت برق با هدف كارآفرینی و بهبود وضعیت اقتصادی مردم باید در اولویت كاری مسوولان قرار گیرد. حدادپور یادآورشد: تلاش شده كه با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی زمینه لازم برای توسعه بیش از پیش صنایع در كشور فراهم شود. وی افزود: در سال‌های اخیر به همت فعالان این صنعت و حمایت‌های دولت، صنعت برق كشور در زمینه تولید، انتقال و توزیع برق درصد قابل توجهی به خودكفایی رسیده است. این مسوول اضافه كرد: در بخش ساخت تجهیزات نیروگاهی و همچنین تعمیرات اساسی نیروگاهی به لطف خداوند درحال حاضر تمامی این تعمیرات توسط متخصصان داخلی انجام می شود كه این امر نیازمند حمایت بیشتر مسئولان ارشد وزارت نیرو از شركت تعمیرات نیروگاهی ایران است. حدادپور گفت: امروز ایران اسلامی توانسته در سایه تلاش‌های مسئولان و دانشمندان و جوانان خود به مرزهایی از علوم و تكنولوژی دست پیدا كند كه این مهم بسیاری از كشورهای غربی و به اصطلاح پیشرفته را دچار نگرانی كرده است، بنابراین آنها می‌خواهند با تهمت و تحریم و تهدید مانع از پیشرفت ایران شوند. وی تأكید كرد: البته ملت و مسئولان ایران اسلامی با این فشارها و تهدیدات آشنایی كامل دارند، بنابراین به فعالیت‌های خود ادامه داده و ارزشی برای یاوه‌گویی‌های دشمنان قائل نمی‌شوند. حدادپور اضافه كرد: در این روزها كه كشور عزیزمان از هر طرف تحت فشار كشورهای بیگانه قرار دارد ، شما مردم بار دیگر با هوشیاری كامل در راهپیمایی 22 پهمن شركت نمایید و به جهانیان ثابت كنید كه همچنان برای تحقق آرمان‌های انقلاب تلاش می‌كنید. وی افزود: تحریم‌های كشورهای غربی علیه ملت ایران در حقیقت اثبات مظلومیت مردم ما و نشان‌دهنده عمق كینه و دشمنی این كشورها است.
مدیرعامل شركت تعمیرات نیروگاهی ایران نیز در جریان بازدید مدیركل تعاون كار و رفاه اجتماعی گفت: این شركت یكی از شركت های وابسته به توانیر است كه در سال 1360 تحت عنوان مدیریت تعمیرات اساسی توانیر فعالیت خود را آغاز و در سال 1370 با آغاز خصوصی سازی و واگذاری امور به بخش غیر دولتی با تاسیس شركت تعمیرات نیرو در زمینه تعمیرات اساسی نیروگاههای كشور در خدمت صنعت برق قرار گرفت. 'عباسعلی كلوتی' ‌افزود: در سال 1377 جهت توسعه توان سخت افزاری و نرم افزاری شركت در زمینه تعمیر تجهیزات اصلی وجانبی صنایع نیروگاهی ، نفت و گاز پتروشیمی و دیگر صنایع تحت عنوان شركت توسعه صنایع نیروگاهی خدمات گسترده ای را ارائه نمود. وی یادآورشد: هم اكنون شركت تعمیرات نیروگاهی ایران با فضای كارگاهی بالغ بر 26 هزار مترمربع با بهره مندی از مدیران مجرب و با سابقه و پرسنل متخصص و باتجربه و با برخورداری از مدرن ترین تجهیزات و ماشین آلات و امكانات آزمایشگاهی ویژه ،‌ توان ارائه طیف گسترده ای ازخدمات فنی در زمینه تعمیر و ساخت تجهیزات صنعت برق و نفت و گاز و پتروشیمی و سایر صنایع بزرگ كشور را دارد.
وی اضافه كرد: تعمیر و بازسازی انواع روتورهای توربین گاز و بخار براساس دستورالعمل های شركت سازنده ، تعمیر ، بازسازی و نوسازی و بهینه سازی انواع روتورهای ژنراتور ، رفع خمش از انواع محورها ، ماشین كاری قطعات سنگین ، ارائه خدمات بالانس دینامیكی دور بالا (Over speed) انواع روتورهای توربین و ژنراتور در محفظه خلاء تا وزن 80 تن ، ارائه خدمات بالانس دینامیكی دور پایین (Low speed) انواع روتورهای توربین و ژنراتور و سایر محورها ،‌ ارائه خدمات بالانس دینامیكی انواع روتورهای سنگین و غیرقابل حمل در محل با دستگاه بالانس از بخشی از فعالیتهای شركت تعمیرات نیروگاهی است. وی ادامه داد: تعمیر اساسی سیم پیچی و هسته ژنراتورها و الكتروموتورهای فشار قوی با استفاده از استانداردهای جهانی ، بازسازی كامل سیم پیچی ژنراتورهای نیروگاهی و دیگر صنایع ، تامین مواد و قطعات مورد نیاز تعمیرات ژنراتورها و الكتروموورهای فشار قوی از طریق خرید خارجی و تبدیل و ساخت قطعات مورد نظر به منظور عدم وابستگی شركت های سازنده خارجی و صرفه جویی ارزی ، تعمیرات و بازسازی انواع ترانسفورماتورهای قدرت و صنعتی ، ساخت كویل انواع ترانسفورماتورها و ارائه خدمات مهندسی در انجام كلیه آزمایشات الكتریكی در ارتباط با تعمیرات ترانسفورماتورها و ژنراتورها از دیگر خدماتی است كه این شركت به صنعت برق و سایر صنایع دربخش های مختلف خدمات ارایه می كند.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود