26 بهمن 1390
شماره خبر: 4970

همایش ملی كارآفرینی زنان در عرصه كشاورزی در استان البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

همایش ملی كارآفرینی زنان در عرصه كشاورزی در استان البرز برگزار شد

سپیدار آنلاین:هشتمین همایش سراسری كارآفرینی زنان، با عنوان ' كسب و كار و كارآفرینی زنان در عرصه كشاورزی' در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) پردیس كشاورزی كرج برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل استانداری، در این همایش كه با حضورسرکار خانم عاطفه فیروز رنجبر مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری البرز وجمعی از زنان فعال و كارآفرین در عرصه های مختلف كشاورزی از سراسر كشور برگزار شد، زنان موفق در عرصه كارآفرینی كشاورزی تجارب خود در این زمینه را ارایه كردند. گفتنی است خلاصه كار و فعالیت حدود 20زن كارآفرین از سراسر كشور به دبیرخانه همایش ارسال شد كه 10 مورد آن توسط كمیته علمی پذیرش شد. همچنین 30 مقاله با موضوع های مختلف كشاورزی نیز به دبیرخانه ارسال شد كه در نهایت سه مقاله برای ارایه در همایش برگزیده شد. توسعه كشاورزی سالم (ارگانیك)، كارآفرینی زنان روستایی و توسعه پایدار، ضرورت توانمند سازی و مشاركت زنان روستایی در رویارویی با تغییر اقلیم و بحران آب در كشاورزی، شناسایی و تبیین مولفه های بازدارنده در توسعه تعاونی های كارآفرینی زنان، بررسی نقش اعضای تعاونی های زنان روستایی بر توسعه اقتصاد كشاورزی، كشاورزی ارگانیك و نقش آن در جلوگیری از فرسایش خاك از جمله عناوین رسیده به دبیرخانه همایش است. معرفی برخی فرصت های اشتغال برای دختران دانش آموخته رشته كشاورزی، بررسی نقش زنبور عسل در گرده افشانی و افزایش تولید محصولات كشاورزی ایران و آموزش زیست محیطی و كشاورزی ارگانیك از دیگر عناوین مقالات رسیده به این همایش است.
گفتنی است محورهای مقالات این همایش فرصتهای كارآفرینی در فرآوری و صنایع تبدیلی، چالشهای كسب و كارهای خُرد در عرصه ی كشاورزی، فرصتهای پیشرو برای دختران فارغ التحصیل رشته كشاورزی، ساهاندهی عرضه محصولات كشاورزی در بازارچه های محلی و توسعه كشاورزی سالم (ارگانیك) بوده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود