11 تیر 1391
شماره خبر: 8430

رویکرد سازمان بازرسی پیشگیری از جرم است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

رویکرد سازمان بازرسی پیشگیری از جرم است

مدیر کل سازمان بازرسی استان البرز گفت: رویکرد این سازمان پیشگیری از وقوع جرم است.
سعید دهقان اظهار داشت: در جمهوری اسلامی وظایف دستگاه‌ها و نهادهای مختلف بر اساس قانون به صورت شفاف و روشن بیان شده است. وی تصریح کرد: ما در اکثر موارد دارای قانون واضح و شفاف هستیم و از نظر قانونی با خلع و کمبود مواجه نیستیم، بنابراین مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مختلف می‌توانند وظایف و اختیارات خود را در یک چارچوب مشخص اعمال کنند.
اجرای بدون نظارت موفق نخواهد بود
مدیر کل سازمان بازرسی استان البرز با تاکید بر اینکه اجرای بدون نظارت هیچگاه موفقیتی به دنبال نخواهد داشت، گفت: تجربه مدیریتی ثابت کرده که تحقق مطلوب در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها نیازمند وجود نظارت دقیق و موثر است. دهقان تاکید کرد: به همین دلیل مدیران موفق همواره از نظارت استقبال کرده و رویکرد منفی نسبت به بازرسی دستگاه‌ها و ماموران مسئول اتخاذ نمی‌کنند.
منظور از نظارت، مچ‌گیری نیست
وی یادآور شد: از سوی دیگر نهادهای نظارتی کشور برنامه‌های نظارتی را با محوریت مچ‌گیری انجام نمی‌دهند و سازمان بازرسی نیز به وظایف نظارتی خود با هدف پیشگیری از وقوع جرم عمل می‌کند. مدیر کل سازمان بازرسی استان البرز افزود: همچنین ما باید فرهنگ خود نظارتی را نیز در جامعه تقویت کنیم و هر مدیر باید بدانند که اعمال نظارت بر کار وی، عاملی است برای موفقیت خود این مدیر. دهقان گفت: در استان البرز مدیران و دستگاه‌های اجرایی رابطه خوب و تاثیرگذاری با سازمان بازرسی دارند و این رویکرد تاثیر مناسبی در توسعه استان داشته است. این مسئول تاکید کرد: از سوی دیگر ماموران سازمان بازرسی استان البرز نیز با دقت ویژه وظایف نظارتی خود را انجام داده و در انجام این وظیفه خطیر همواره اصل پیشگیری از وقوع جرم را لحاظ کرده‌اند. دهقان در پایان اذعان داشت: تعامل و همکاری مناسب دستگاه‌های اجرایی با سازمان بازرسی دستاوردهای بسیار خوبی به همراه داشته و امیدواریم این رویکرد مثبت در استان البرز تداوم داشته باشد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود