17 مرداد 1391
شماره خبر: 9919

واحدهای اقامتی البرز سهمیه ویژه سوخت دریافت می‌کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

واحدهای اقامتی البرز سهمیه ویژه سوخت دریافت می‌کنند

سپیدار آنلاین: معاون فنی و عمرانی استاندار البرز گفت: با تمهیدات اندیشیده شده واحدهای اقامتی البرز سهمیه ویژه سوخت دریافت می‌کنند.
احمد افضلی در نشست کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز افزود: براساس مصوبه میراث فرهنگی تمامی واحدهای اقامتی بین راهی سهمیه سوخت گازوئیل را دریافت می‌کنند. وی ادامه داد: در این راستا و با هدف رفع مشکلات احتمالی، گازوئیل با قیمت هر لیتر یک هزار و 500 ریال در اختیار این مراکز قرار می‌گیرد.
این مسئول گفت: براساس برآوردهایی که از سوی فرمانداری هر شهرستان انجام می‌شود،‌ توزیع سهمیه گازوئیل به مراکز اقامتی اختصاص خواهد یافت. افضلی با اشاره به این که بیشتر واحدهای پذیرایی گردشگری البرز در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور قرار دارد این سهمیه برای آنان در نظر گرفته شده است. وی افزود: متأسفانه صعب العبور بودن این مناطق سبب شده است که امکان انجام گازکشی نیز از ما سلب شود لذا سوخت مورد نیاز این واحدها به طور دقیق مشخص می‌شود تا مشکلی برای آنها پیش نیاید. به گفته این مسئول البرز دارای 135 واحد پذیرایی و مراکز اقامتی فعال است. در ادامه این نشست همچنین مدیر کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان البرز نیز طی سخنانی از افزوده شدن 37 روستای نمونه گردشگری در این استان خبر داد و گفت: بر این اساس تعداد روستاهای نمونه گردشگری این استان به 49 روستا می‌رسد. محمدرضا پوینده افزود: طی سفرهای استانی رئیس جمهور به این استان 12 روستای شهرستانک، گچسر، واریان، ولایت رود، برغان، سنج، فشند، ورده، ولیان، کرکبود، سیبان دره وگلیرد به عنوان روستاهای نمونه گردشگری به تصویب هیئت دولت رسیده است. مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز یادآور شد: روستای نمونه یا هدف گردشگری به محدوده‌ای جغرافیایی اطلاق می‌شود که در آن محدوده یک یا چند و یا مجموعه‌ای از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی وجود دارد به طوری که وجود این جاذبه‌ها انگیزه سفر، بازدید و یا اقامت گردشگران به آن منطقه یا روستا باشد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود