24 مرداد 1391
شماره خبر: 10224

دوره پرنده شناسی و پرنده نگری در استان البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

سپیدار آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: نخستین کارگاه آموزشی پرنده شناسی و پرنده نگری توسط معاونت محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز در محیط بانی آسارا واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (بخش جنوبی) برگزار شد.

دوره پرنده شناسی و پرنده نگری در استان البرز برگزار شد

حسن پسندیده در این خصوص گفت: در این دوره مباحثی درزمینه شناسایی پرندگان بر اساس نمایه های ظاهری ، آشنایی با تیره قوشیان و آموزش مقدماتی GPS توسط کارشناس پرندگان اداره کل استان البرز برای محیط بانان تدریس شد. وی افزود: این دوره بر اساس برنامه ریزی و زمانبندی آنجام شده در هفته های آتی نیز بصورت یکروز در هفته ادامه خواهد داشت و علاوه بر علوم پرندگان ، موارد دیگری مانند پستانداران، خزندگان ، بیماریهای حیات وحش ، گیاهشناسی ، نقشه خوانی و ... توسط کارشناسان تدریس خواهد شد.
سومین جلسه بررسی پیشرفت پروژه های مهر ماندگار استان برگزار شد
دبیر شورای اطلاع رسانی استان البرز بر تاثیر تبلیغات محیطی در خصوص اطلاع رسانی پروژه های مهر ماندگار به مردم تاکید کری گفت: تاثیر تبلیغات بصری مانند تلویزیون بیشتر از تبلیغات از طریق رادیو و روزنامه است لذا دستگاه های اجرایی مرتبط با پروزه های مهر ماندگار باید اهتمام ویژه ای به موضوع تبلیغات و نصب بنر در اداره خویش و یا محل پروژه داشته باشند تا مردم در جریان گام به گام پیشرفت پروژه ها قرار گیرند. همچنین در این جلسه نمایندگان برخی از دستگاه های اجرایی استان گزارش مختصری از پیشرفت فیزیکی پروژه های مهر ماندگار خود را ارائه دادند.
برگزاری ضیافت مهر ویژه مددجویان شهرستان نظرآباد
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نظرآباد گفت: ضیافت مهر رمضان ویژه مددجویان شهرستان نظرآباد با حضور مسئولان محلی در شهرستان برگزار شد. این مراسم که با حضور مددجویان، فرماندار نظرآباد، رئیس اداره بهزیستی و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد، مددجویان تحت حمایت بهزیستی شهرستان روزه خود را در کنار هم و در جمع صمیمی افطار کردند. این مراسم به همت یکی از خیرین شهرستان برگزار شد و خیرین خداجوی مبالغی برای تامین هزینه زندگی راحت مددجویان شهرستان اهدا کردند.
سرپرست جدید اداره ثبت اسناد و املاک طالقان معرفی شد
طی حکمی از سوی دکتر احمد تویسرکانی معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، مسلم مرز آرا به عنوان سرپرست جدید ثبت اسناد و املاک شهرستان طالقان منصوب شد و از زحمات حسن میرچی کفیل این اداره قدردانی شد. مرز آرا پیش از این در سمت کارشناس بازرسی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان البرز فعالیت می کرد.
نشست فرایند تجاری سازی تحقیقات بخش کشاورزی در کرج برگزار شد
رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: نشست توجیهی فرایند تجاری سازی تحقیقات در بخش کشاورزی در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور مستقر در کرج برگزار شد. رئیس این موسسه در این نشست گفت: تجاری سازی می تواند به عنوان مکملی اثربخش برای به بار نشستن تلاش متولیان این عرصه و در نهایت چراغ راهی به سوی صنعتی شدن باشد. هرمز منصوری افزود: تجاری سازی راهی به سوی توسعه در این بخش با عرضه نتایج تحقیقات در بازار است و برای تحقق این مهم ارزیابی اقتصادی دستاوردهای تحقیقاتی و تثبیت مالکیت معنوی آنها ضروری است. موسسه تحقیقات علوم دامی کشور در کرج مستقر است.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود