13 آذر 1392
شماره خبر: 111387

استقرار بزرگترین مجتمع جهاد دانشگاهی کشور در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

استقرار بزرگترین مجتمع جهاد دانشگاهی کشور در البرز


رئیس جهاد دانشگاهی کشور در دیدار با استاندار البرز به استقرار بزرگترین مجتمع تحقیقاتی این مجموعه در استان البرز اشاره کرد و طاهری از اعلام آمادگی استانداری البرز مبنی بر توسعه فعالیت های جهاد دانشگاهی در استان خبر داد.
حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ای مشترک با استاندار البرز با اشاره به تاریخچه این نهاد گفت: در حال حاضر جهاد دانشگاهی در 29 استان کشور واحدهای استانی راه اندازی کرده است و سه پژوهشگاه و 26 پژوهشکده در زیرمجموعه خود دارد. وی افزود: تاکنون دو پارک علم و فناوری و هفت مرکز رشد در جهاد دانشگاهی راه اندازی شده است که این پارکها در استانهای البرز و کرمانشاه مستقر هستند. طیبی تصریح کرد: بزرگترین مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی، با 90 هکتار مساحت در استان البرز قرار دارد که مجموعه ای از توانمندیهای علمی و پژوهشی را در خود جای داده است. رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: پژوهشکده گیاهان دارویی، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی ایران، پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران و پارک علم و فناوریالبرز از جمله مراکز مستقر در مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی واقع در استان البرز هستند. طیبی با تأکید بر اهمیت و ضرورت حفظ و نگهداری ذخایر ژنتیکی کشور گفت: در این راستا مرکز ملی ذخایر ژنتیکی ایران به دستور مقام معظم رهبری در جهاد دانشگاهی راه اندازی شده است و جهاد دانشگاهی موفق شده است نمونه های ژنتیکی را در این مرکز نگهداری کند. وی فعالیتهای جهاد دانشگاهی را در حوزه های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی برشمرد و یادآور شد: در حوزه آموزشی، هم اکنون 27 هزار دانشجو در دانشگاه علم و فرهنگ و مراکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی و 60 هزار دانشجو نیز در مراکز علمی کاربردی زیرمجموعه جهاد دانشگاهی مشغول تحصیل هستند. رئیس جهاد دانشگاهی گفت: در حوزه آموزش های کوتاه مدت نیز، 550 هزار فراگیر در سال از صد و 49 مرکز تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی بهره مند می شوند. طیبی در تشریح حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی اظهار داشت: رویکرد اصلی واحدهای جهاد دانشگاهی در دانشگاه ها فرهنگی است و معاونت فرهنگی این نهاد از طریق سازمانها و مراکز زیرمجموعه خود و دفاتر متعدد فرهنگی در دانشگاه های کشور به ارائه خدمات فرهنگی به دانشگاهیان می پردازد. وی فعالیتهای پژوهشی جهاد دانشگاهی را در زمینه های مختلف فنی مهندسی، پزشکی، صنعتی، کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی ذکر کرد و افزود: تلاش بر این است که در هر زمینه کار شاخصی طراحی و اجرا شود و پژوهشگاه رویان از جمله فعالیت های شاخص جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی است و واحدهای جهاد دانشگاهی نیز متناسب با ظرفیت های خود تلاش داشته اند در یک زمینه مشخص خدمات خود را عرضه کنند که از جمله آنها کار بر روی دکل های حفاری نفت در واحد علم و صنعت و تولید فرستنده پرقدرت رادیویی در واحد خواجه نصیر است.
جهاد دانشگاهی البرز به حوزه های جدید ورود کرده است
در ادامه این جلسه سیدعلی اکبر هاشمی راد رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز نیز گزارش مختصری از فعالیتهای واحد ارائه کرد و یادآور شد: جهاد دانشگاهی واحد البرز با چهار معاونت در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال فعالیت دارد. وی با اشاره به این که فعالیت های قابل توجهی از زمان راه اندازی جهاد دانشگاهی استان و همچنین قبل از آن صورت گرفته است، افزود: یکی از تلاش های این واحد ورود به عرصه های جدید بوده است که از جمله آن می توان به راه اندازی مرکز طب سنتی مکمل، راه اندازی نمایندگی بانک خون بند ناف، آموزش الکترونیک، فعالیت های فرهنگی نو، راه اندازی پژوهشکده در حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی و راه اندازی مرکز آموزش پزشکی اشاره کرد. رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز افزود: راه اندازی مرکز خدمات تخصصی مشاوره روان شناختی، راه اندازی مرکز خدمات تخصصی مشاوره شغلی، زمینه سازی برای راه اندازی مرکز خدمات تخصصی تسهیل گری اجتماع محور و راه اندازی صندوق قرض الحسنه دانشجویان از جمله فعالیت های جدید جهاد دانشگاهی واحد استان البرز است. هاشمی راد تلاش در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری را یکی از

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود