19 بهمن 1392
شماره خبر: 115779

لفظ شهید آیه ای از نور است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

لفظ شهید آیه ای از نور است


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در گلباران مزار شهدای گمنام امامزاده محمد(ع) گفت: لفظ شهید آیه ای از نور است و خود شهید به اذن خدا شفاعت کننده است.
مراسم گلباران و غبار روبی مزار شهدای گمنام امامزاده محمد(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، مدیر کل بنیاد شهید استان، فرمانده نیروی انتظامی البرز، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، فرماندار کرج و خانواده های معظم و معزز شهدا برگزار شد.
امام جمعه استان البرز ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: هم اکنون که این بیت النور و در جوار امامزاده محمد(ع) در کنار بیش از 1500شهید هستیم، لفظ شهید آیه ای از نور است و شخصیت و جایگاه شهید یار دین می باشد. آیت الله حسینی همدانی یادآور شد: شهدا انصار دین می باشند و زمانی که منادی ندا سر داد که چه کسانی به یاری خدا می آیند ایشان بودند که لبیک گویان شتافتند. وی بااشاره به لشگر عملیات 10سید الشهدا افزود: این لشگر که متعلق به استان البرز می باشد، غواصان بسیاری را تعلیم داده و تقدیم به نظام نموده است و ساعت ها، هفته ها و ماه ها به صورت شبانه روزی آموزش دیدند که برای دفاع از نظام و انقلاب آماده شوند. امام جمعه کرج تاکید کرد: جوانانی که غرق در امیال دنیوی خود بوده اند با قرار گرفتن در برهه ای از زمان ، دیدن آموزش های لازم و آگاه سازی در صحنه های نبرد حق علیه باطل شرکت نمودند و شهید شدند.
شهدا در ردیف انبیا و علماء هستند
آیت الله حسینی همدانی ضمن اشاره به قرار گرفتن شهدا در ردیف انبیا و علما تاکید کرد: شهدا علاوه بر داشتن روح عظیم، شفاعت کننده هستند و نزد خدا زنده اند و روزی می خورند و اگر کسی تصور کند که شهدا مرده اند، سخت در اشتباه می باشد.
مسئولین باید در معرفی شهدا فرهنگسازی کنند
فرمانده نیروی انتظامی استان البرز ضمن ذکر ایثار، فداکاری، شجاعت و شهامت های شهدا گفت: مسئولین در جنبه های تبلیغی ،آموزشی باید فرهنگسازی کنند تا نسل امروز بتوانند یادگاران و ارزش های انقلاب و دفاع مقدس را بشناسند. سردار احمد علی گودرزی اذعان داشت: در صد سال گذشته فداکاری های بی نظیری از شهدا دیده شده و نسل امروز بسیار مشتاقانه به دنبال یادآوری این فداکاری ها هستند تا یاد و خاطره ایشان در ذهن ها باقی مانده و جایگاه رفیع خود را حفظ کنند.
هر عصری برای حفظ ارزش ها ادبیات خاص خود را دارد /شهدا غرور و عزت ملت ایران هستند
فرماندار کرج در ادامه گفت: هر عصری در هر زمانی دارای ادبیات خاص خود می باشد و نمی توان گفت که نسل های بعد از انقلاب ارزش های انقلاب را درک نمی کنند، بلکه جوانان نسل چهارم با این معانی بی رابطه نیستند و آنها ادبیات خاص خود از شهدا را دارند. محمد تقی ایرانی یادآور شد: در زمان گذشته مردم با شنیدن نام شهید اشک در چشم هایشان حلقه می زد اما امروز با شنیدن نام شهید خنده بر لب ها جاری می شود و جوانان ما احساس غرور و شعف می کنند. وی با اشاره به سفارش امام خمینی(ره) مقام معظم رهبری(مد ظلله) در خطاب به نسل جوان افزود: جوانان ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشند چرا که از این طریق راه درست را می یایند و باید به ستاره های دنباله دار که شهدا هستند تمسک جویند.
حضور گرمابخش مردم کرج در غبار روبی مزار شهدای گمنام امامزاده محمد(ع) کرج/شهدا انقلاب را حفظ کردند
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز در مراسم غبار روبی مزار شهدای گمنام امامزاده محمد(ع) گفت: برگزاری یادواره های شهدا اثر گذارترین موضوع در شناخت نسل امروز و جوان برای درک شهدا و انقلاب هستند و شهدا بودند که انقلاب را حفظ کردند. حمیدرضا عسگری موردی خاطر نشان کرد: حضور مردم در برگزاری گلباران و غبار روبی مزار شهدا با وجود شرایط جوی نامساعد چشمگیر و گرما بخش بوده و زمستان را تبدیل به فضایی بهاری و عطر آگین کرده اند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود