1 مهر 1391
شماره خبر: 11971

غبارروبی و عطر افشانی 200 گلزار شهدا در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

غبارروبی و عطر افشانی 200 گلزار شهدا در استان البرز

سپیدار آنلاین: معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس 200 گلزار مقدس و مطهر شهدا در این استان غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.
داوود مدیرفلاح اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که هر ساله در ایام مبارک و میمون مانند هفته دفاع مقدس در سراسر کشور انجام می‌شود، غبارروبی و گلباران کردن گلزارهای مطهر شهدا است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا این برنامه طی هفته دفاع مقدس سال جاری نیز انجام خواهد شد؟ گفت: در این هفته برنامه‌های متنوعی با موضوع دفاع مقدس و محوریت ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در البرز برگزار شده و خواهد شد که یکی از آنها گلباران مزار شهدا است. معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه بیش از 200 گلزار شهدا در این استان دایر بوده و پیکرهای پاک و مطهر سربازان سپاه اسلام را در درون خود جای داده، گفت: طی یک برنامه‌ریزی کلی تمام این گلزارها در نخستین روز از هفته دفاع مقدس گلباران و غبارروبی شدند. مدیرفلاح بیان داشت: این برنامه از ظهر روز جمعه سی و یکم شهریور آغاز و تا پس از پایان نماز مغرب و عشاء در این روز ادامه داشت.
مراسم غبارروبی گلزار شهدای البرز مردمی برگزار می‌شود
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نکات مراسم غبارروبی،‌ عطرافشانی و گلباران مزار مقدس شهدای هشت سال دفاع مقدس استان البرز، این بود که کل برنامه به صورت مردمی و با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران و نسل جوان برگزار می‌شود. معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز تاکید کرد: علت چنین برنامه‌ریزی این بود که نسل جوان به ویژه دانشجویان و طلاب بیش از گذشته با خانواده معظم شهدا و ایثارگران ارتباط برقرار کرده و در کنار هم ضمن ادای احترام به شهیدان هشت سال دفاع مقدس، با آنها برای دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب تجدید میثاق کنند. مدیرفلاح گفت:‌ روز گذشته شاهد خلق تصاویر و لحظات عرفانی و معنوی بسیاری در گلزارهای شهدای سراسر استان البرز بوده و بخش مهمی از اهداف فرهنگی برای برگزاری چنین مراسم ارزشمندی محقق شد. وی در پایان تاکید کرد: جوانان استان البرز با حضور در اینگونه مراسم‌ها نشان دادند که همچون شهدا و جانبازان برای دفاع از اسلام و ولایت آماده بوده و در برابر توطئه دشمنان ایستادگی خواهند کرد.




منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود