26 خرداد 1393
شماره خبر: 124091

توسعه بدون بهره‌گیری از دانش و توان نخبگان مفهومی ندارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

توسعه بدون بهره‌گیری از دانش و توان نخبگان مفهومی ندارد


معاونت علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی استان البرز گفت: حمایت از نخبگان و ایجاد زمینه ماندگاری آنها در استان باید در اولویت مسئولین قرار گیرد.
پویا پارسا اظهارکرد: در جهان امروز توسعه بدون اتکاء به علم و دانش و عدم بهره‌گیری از توان نخبگان تصوری باطل بوده و هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند فارغ از اتکای به دانشمندان راه توسعه را بپیماید. این مسئول ادامه داد: کشور و استان البرز نیز از این قاعده مستثنی نبوده؛ چرا که این مسئله از الزامات حرکت در مسیر توسعه است و باید توجه داشت مشکلات البرز حل نخواهد شد مگر اینکه عرصه برای حضور نخبگان و علما فراهم شود. معاون علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی استان البرز تصریح کرد: همچنین واحدهای دانش بنیان نیز یکی دیگر از عناصر مهم در توسعه یافتگی استان است. پارسا با اشاره به ظرفیت‌های علمی استان و با بیان اینکه سالانه بیش از 10 هزار پایان‌نامه در محیط‌های علمی و دانشگاهی استان تألیف و تدوین می‌شود، تأکید کرد: در برنامه‌های توسعه کشور برای استفاده از فعالیت‌های علمی دانشگاه‌ها بودجه‌ای جداگانه در نظر گرفته شده اما متأسفانه در زمینه اتصال و پیوند کار علمی با مشکلات مختلف اجرایی اقدامات مناسبی صورت نگرفته است. وی با قدردانی از همت نخبگان در حل مشکلات کشور گفت: باید عقب‌افتادگی چند ساله‌ای که به دلیل عدم استفاده از ظرفیت نخبگان در استان رخ داده جبران شود و بتوانیم خود را به سطح سایر استان‌ها برسانیم. معاونت علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی استان البرز گفت: یکی از اولویت‌های مسئولان استان باید حمایت از ظرفیت‌های نخبگان استان و تلاش در جهت حفظ و افزایش زمینه ماندگاری این افراد در استان باشد.
پارسا در پایان گفت: نباید نخبه‌ای در استان ما حضور داشته باشد، اما امکان تحقیق و تعلم از وی گرفته شود؛ داشتن ارتباط منطقی و مستمر با نخبگان از ضروریات کاری مسئولان استان است.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود