3 تیر 1393
شماره خبر: 124608

البرز رتبه نخست خشکسالی در کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

البرز رتبه نخست خشکسالی در کشور


مدیرعامل آب منطقه ای البرز گفت: کاهش ۴۳ درصدی حجم بارش ها، استان البرز را به رتبه نخست کشور در بین سایر استان ها از نظر خشکسالی رسانده است.
بهزاد پارسا اظهار کرد: امسال میزان بارندگی استان 343 میلی لیتربوده است که این رقم نسبت به سال گذشته منفی 14 درصد ونسبت به بلندمدت منفی 29 درصد است.
وی افزود: این وضعیت با توجه به کاهش 43 درصدی حجم بارش ها، استان البرز را به رتبه نخست کشور در بین سایر استان ها از نظر خشکسالی رسانده است. پارسا با بیان اینکه وضعیت مخازن ذخیره آب کرج وطالقان منفی 23 است، تصریح کرد:طبق اعلام وزارت نیرو شهر کرج جزء 12 کلانشهری است که دارای تنش وبحران آبی است. مدیرعامل آب منطقه ای البرز گفت:در تلاش هستیم با کمک مردم وکاهش 20درصدی مصرف آب خانوارها این بحران را مدیریت کنیم. وی اظهار کرد: با توجه به اینکه کشورما جزء کشورهای نیمه خشک جهان محسوب می شود اما میانگین مصرفی آب در کشورما 4450 لیتر ودرجهان3400 لیتر است. پارسا افزود: در صورت عدم استفاده صحیح از منابع آبی این رویه به قوت خود باقی خواهد ماند. وی با اشاره به تغییر الگوی مصرف خانوارها گفت: با فرهنگ سازی و تغییر الگوی مصرف انرژی در بین مردم می توان از سهمیه بندی کردن آب در مناطق مختلف جلوگیری کرد.
وی با اشاره به اینکه ذخایر آبی نه تنها دراستان البرز بلکه در کشور از خط قرمز عبور کرده است،تصریح کرد:همچنین استفاده نکردن صحیح از منابع آبی باعث شده که 80درصد از منابع آب قابل تجدیدپذیر مورد استفاده قرار گیرد در حالی که این ذخایر در جهان به عنوان ذخایر استراتژیک استفاده می شوند.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود