3 تیر 1393
شماره خبر: 124612

۳ متر مکعب از آب نظرآباد خارج از شبکه مجاز مصرف می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

۳ متر مکعب از آب نظرآباد خارج از شبکه مجاز مصرف می شود


رئیس آبفای شهرستان نظرآباد گفت: در حال حاضر در سطح شهر شاهد انشعابات غیر مجاز و پشت کنتوری هستیم که این موضوع باعث شده است ۳ مترمکعب از ۱۱ مترمکعب آب تأمین شده توسط آبفای شهرستان خارج از شبکه مجاز مصرف شود.
مهدی امیری اظهار کرد: اگر مردم در 3 مقولۀ خارج کردن انشعابات غیر مجاز از شبکه، استفاده صحیح از پمپ های آب و حذف مصارف غیرضروری مشارکت لازم را داشته باشند، شهرستان نظرآباد دچار بحران آب نخواهد شد. وی افزود: ضمن فرهنگسازی در زمینه استفاده نکردن غیرمجاز از انشعابات شهری، مردم ما باید به این سطح فرهنگی برسند که مصارف غیرضروری را از مصرف روزانۀ خود حذف کنند. امیری بیان کرد: به ازای هر یک نفر سرانه مصرف ما بین 200 تا 250 لیتر در شبانه روز است، در صورتی که استاندارد جهانی بین 130 تا 150 لیتر می باشد؛ یعنی به ازای هر یک نفر 100 لیتر مصرف مازاد داریم. وی ضمن تأکید بر خشکسالی و افت سفره های آب زیرزمینی گفت: یکسری از مشترکین به طور مستقیم در مسیر شبکه آب پمپ نصب کرده اند. وی افزود: نصب پمپ ها در شرایطی صورت می گیرد که غیرقانونی است، ولی متأسفانه این کار غیر قانونی عرف شده است.
امیری خاطر نشان کرد: برای تأمین آب ساختمان های چندین طبقه هم راه هایی وجود دارد و آن اینکه انبوه سازان باید در میان هزینه های ساخت ساختمان های چندین طبقه، حتماً مخزن آب پیش بینی کنند؛ مخزن ذخیره نیاز غیرقابل انکار برای ساختمان های چندین طبقه ای است که می خواهند از پمپ استفاده کنند. رئیس آبفای نظرآباد گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا با مشارکت در مدیریت منابع آب در فصل گرم تابستان دچار بحران آب نشویم. وی یادآور شد: با توجه به منابع آب موجود اگر مواردی که بر آن تأکید کردم اتفاق بیافتد، تابستان امسال نظرآباد بحران آب نخواهد داشت.





منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود