8 تیر 1393
شماره خبر: 124862

طرح سلامت خبرنگاران در سال جدید اجرا می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

طرح سلامت خبرنگاران در سال جدید اجرا می شود


مدیر کل اداره کل بهزیستی البرز با اشاره به کمبود اعتبارات گفت: تعامل با رسانه ها باعث شناساندن و گسترش فعالیت های بهزیستی می شود.
مدیرکل اداره کل بهزیستی البرز از خانه مطبوعات بازدید کرد، افروز بهرامی با اشاره به اینکه بهزیستی یکی از نهادهای حمایت پذیر است که مردم با بسیاری از فعالیت های این نهاد آشنا نیستند، با بیان این مطلب اظهار داشت: برای شناسایی فعالیت های بهزیستی و گسترش آنها به مردم رسانه نقش غیر قابل انکاری دارند. وی در ادامه تاکید کرد: به علت بسیاری از کمبودها و عدم اعتبارات لازم نمی توانیم بسیاری از فعالیت ها را انجام دهیم و حتی در جامعه تبلیغ کنیم. بهرامی در ادامه با اشاره به وجود اورژانس 123، گفت: فعالیت های که در اورژانس 123 به شهروندان ارائه می شود به روز است و هم راستا با استانداردهای جهانی است.
کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های دولت است
مدیرکل اداره کل بهزیستی البرز تصریح کرد: البرز استان نوپایی است و محدودیت ها خاص خود را دارد به طور مثال شهرستان فردیس با جمعیت 600 هزار نفر اداره بهزیستی ندارد و مراکز وابسته به بهزیستی نیز در این شهرستان تازه تاسیس هنوز مستقر نشده است. این مسئول با اشاره به اینکه نگاه فعالان در نهاد بهزیستی یک نگاه تعاملی است، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های دولت تدبیر و امید بررسی، کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی است به همین منظور باید با بررسی کارشناسانه روند آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم. بهرامی یادآور شد: بارزترین آسیب های اجتماعی در البرز خشونت های خانگی، همسر آزاری طلاق است. وی در ادامه اضافه کرد: البرز در سال 91 با 51 درصد ثبت طلاق، رتبه اول را در کشور داشته است و در سال جدید البرز پس از تهران رتبه دوم را دارد.
بارزترین علت طلاق فقر فرهنگی است
بهرامی با اشاره به علت های اصلی طلاق، بیان کرد: بارزترین علت طلاق در کشور به علت فقر فرهنگی رخ می دهد به همین منظور اگر دستگاهها و نهادهای آموزشی مانند وزارت آموزش و پررش و یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به درستی برنامه ریزی کند و به خوبی عمل کنند می توانیم در آینده آمار طلاق را پایین تر از حال حاضر ببینیم و بسیاری از مشکلات نیز از میان برداشته می شود. این مسئول در پایان افزود: در آینده نزدیک در اداره کل بهزیستی کانون بهسازی خانواده شکل خواهد گرفت که به صورت کاملا تخصصی با حضور کارشناسان امر طلاق به صورت بومی در البرز آسیب شناسی خواهد شد. در ادامه بازدید رییس خانه مطبوعات البرز با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از وظایف رسانه تعامل با نهادهای حمایت پذیر و حمایت کننده و خدمات رسان مانند بهزیستی، هلال احمر است. مهدی کریمایی در ادامه اظهار داشت: خانه مطبوعات البرز به دنبال ایجاد تفاهنامه هایی با نهادهای مختلف است تا به طور تخصصی بتوان با اهالی رسانه تعاملات سازنده داشته باشند. وی در پایان تاکید کرد: طی تفاهنامه ای با سازمان انتقال خون، غربالگری قند خون در 2 نوبت در خانه مطبوعات اجرا شد، همچنین در سال جدید طرح سلامت خبرنگاران اجرا می شود. این در حالیست که؛ در پایان این بازدید و نشست مشترک مقرر شد تفاهنامه ای میان کمیته امور بانوان خانه مطبوعات اداره کل بهزیستی منعقد شود، با انعقاد این تفاهنامه وضعیت زنان سرپرست خانوار مورد بررسی قرار خواهد گرفت و یکی دیگر از موضوعات ایجاد زمینه های شغلی زنان سرپرست خانوار است که با ایجاد شغل بتوانند کمک درآمدی برای خانواده خود داشته باشند. گفتنی است؛ خانه مطبوعات استان البرز 538 عضو دارد، 150 نشریه محلی و سراسری در این استان مشغول فعالیت هستند و تعداد 11 خبرگزاری و 10 پایگاه خبری دارای مجوز نیز جزو رسانه های الکترونیک استان هستند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود