23 تیر 1393
شماره خبر: 125826

لزوم توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

لزوم توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در استان البرز


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در استان البرز یکی از نیازهای اساسی به شمار می‌رود لذا باید با تدابیر لازم در مسیر رشد و توسعه این مهم در استان حرکت کنیم.
سیدمحمدحسین میردهقان اظهار داشت: توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در استان البرز یکی از نیازهای اساسی به شمار می‌رود لذا باید با تدابیر لازم در مسیر رشد و توسعه این مهم در استان حرکت کنیم. وی ادامه داد: البته برای این که بتوانیم در این راه خدمات بهتر و بیشتری را به مردم ارائه کنیم لازم است تا خدمات را به صورت عادلانه و یکسان توزیع کرده و پوشش دهی مناسبی را در این زمینه داشته باشیم. این مسئول بیان داشت: یکی از مهمترین راهکارها برای رسیدن به اهداف مورد نظر شناسایی نیازهای درمانی و بهداشتی شهرستان‌های مختلف استان براساس جمعیت است. میردهقان تأکید کرد: در این راستا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که معیارهای جمعیتی برای ساخت مراکز درمانی بومی‌سازی شوند. وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که رفع کمبودها و توسعه مراکز درمانی و بهداشتی نیز از مهمترین اولویت‌های این دانشگاه است، ‌خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با جدیت به دنبال رفع این کمبودها در استان البرز و تعادل در پوشش‌دهی خدمات است.
فعالیت درمانگاه‌های شبانه‌روزی در دستور کار است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این که ایجاد درمانگاه شبانه‌روزی دارای تعریف‌های متفاوتی است، گفت: بر اساس نوع درخواست فعالیت درمانگاه‌ها این مهم نیز در کمیته فنی معاونت درمان مطرح شده و تصمیم‌گیری خواهد شد. میردهقان در ادامه به تعداد درمانگاه‌های شبانه‌روزی فعال در استان البرز اشاره و اعلام کرد: در کل استان البرز 84 درمانگاه شبانه‌روزی وجود دارد که 77 مرکز آن در شهر کرج فعالیت دارند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود