8 مهر 1393
شماره خبر: 130269

روشنگری از وظایف ائمه جمعه است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

روشنگری از وظایف ائمه جمعه است


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج یکی از وظایف مهم امامان جمعه را روشنگری دانست و گفت: باید مردم را از سیاست بازی و سیاست زدگی برحذر داشت.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی درآیین معارفه ، اولین امام جمعه بخش آسارا شهرستان کرج افزود: امام جمعه به عنوان پدر معنوی و نماینده نظام اسلامی در هر منطقه و شهر محسوب می شود. وی با بیان اینکه امامان جمعه ، باید اشراف کامل بر حوزه های اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی در حوزه کاری خود داشته باشند، ادامه داد: با رصد موضوعات مختلف می توان در زمینه روشنگری مردم بیش از پیش گام برداشت. حسینی همدانی گفت: امامان جمعه باید ازمسایل سیاسی و روز آگاه باشند و مسایل مختلف را به مردم اطلاع رسانی دقیق کنند.
امامان جمعه نقش مهمی در جلوگیری از تهاجم فرهنگی دارند
امام جمعه کرج درادامه به نقش مهم امامان جمعه در جلوگیری از تهاجم فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: با به روز نگه داشتن اطلاعات و دادن اگاهی هرچه بیشتر به مردم می توان در مقابل تهاجم های فرهنگی دشمنان ایستادگی کرد. وی تاکید کرد: امامان جمعه با رصد برنامه های فرهنگی هر منطقه و شهر می توانند از مظاهر فساد و سایر معضلات اجتماعی و فرهنگی جلوگیری کنند. ماینده ولی فقیه در استان البرزهمچنین با اهمیت خواندن منطقه گردشگری آسارا در استان البرزافزود: باید از ترویج مظاهر فساد در این منطقه جلوگیری کرد.
دراین آیین، حجت الاسلام 'لطف الله عبداللهی ' به عنوان اولین امام جمعه بخش آسارا معرفی شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود