3 آبان 1393
شماره خبر: 130575

قمه‌زنی با فلسفه سوگواری برای امام حسین(ع) منافات دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

قمه‌زنی با فلسفه سوگواری برای امام حسین(ع) منافات دارد


فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: مداحان در انتخاب اشعار سوگواری در ایام محرم دقت کنند.
بخش‌علی کامرانی‌صالح، اظهارکرد: با قرارگرفتن در آستانه دهه اول ماه محرم باید شرایط آشناسازی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را با فرهنگ ناب عاشورایی فراهم کنیم.
وی افزود: اجرای برنامه‌های مؤثر در این خصوص، نیازمند اختصاص اعتبار و امکانات مناسب است که همه دستگاه‌ها باید در این زمینه همکاری کنند. کامرانی‌صالح اظهارکرد: دشمن سعی دارد مردم را با ارزش‌های دین و سیره فکری و عملی ائمه و معصومین(ع) بیگانه سازد تا از این طریق بتواند اهداف شوم خود را عملیاتی نماید. وی ادامه داد: دشمنان باید بدانند تا زمانی که ملت ایران به امام حسین (ع) و شهدای واقعه عاشورا متمسک هستند، آنها هرگز راه به جایی نمی‌برند و در عملیاتی کردن اهداف خود ناکام خواهند ماند.
این مسئول اضافه کرد: در ایام محرم شاهد بیشترین حضور جوانان در دسته‌های عزاداری و تکایا هستیم که این نشان از ارادت قلبی نسل‌های جدی به سالار شهیدان دارد.
کامرانی‌صالح یادآورشد: رؤسای هیات‌های مذهبی و مداحان در ایام محرم باید توجه داشته باشند که مراسم سوگواری امام حسین (ع) را به گونه‌ای شایسته برگزار کرده تا پیام عاشورا را به بهترین شکل به مردم منتقل کنند. فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: استفاده از برخی از ابزارهای موسیقی و همچنین بهره‌گیری از اشعار نامتعارف باید در هیات‌های مذهبی به صفر برسد. وی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته شاهد برپایی برخی مراسم‌ها ازجمله قمه‌زنی در برخی هیات‌های عزاداری بوده‌ایم،ولی باید دانست امام خمینی (ره) این اقدام را منسوخ کرده و پلیس هم در صورت مشاهده با عاملان برخورد می‌کند؛ چراکه این عمل با فلسفه عزاداری برای امام حسین(ع) منافات کامل دارد. وی در پایان گفت: بدون شک نیروهای پلیس برای برقراری امنیت بیشتر برای شرکت کنندگان در مراسم عزاداری امام حسین( ع) تلاش بیشتری می‌کنند تا حاضران در مراسم عزاداری با امنیت و آرامش کامل به انجام اعمال معنوی بپردازند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود