20 آبان 1391
شماره خبر: 14738

توطئه دشمنان اسلام برای انحراف در مراسم عزاداری محرم و صفر

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

توطئه دشمنان اسلام برای انحراف در مراسم عزاداری محرم و صفر

سپیدار آنلاین: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب توطئه‌های بسیاری را برای ایجاد انحراف در برگزاری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) به کار بسته‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام رخدادها و وقایع مهمی وجود دارد که هر کدام در مسیر حرکت مسلمانان نقش و تاثیر بسیاری داشته‌اند. وی تصریح کرد: در این میان تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) جایگاه ویژه‌ای داشته و همان گونه که ائمه اطهار (ع) و بزرگان و علمای دینی تاکید فرموده‌اند، قیام امام حسین (ع) از انحراف در دین اسلام و مسلمانان جلوگیری کرد. مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به در پیش بودن ماه عزاداری محرم گفت: شیعیان جهان بیش از 14 قرن است که در ایام محرم و صفر برای امام و مقتدای خود عزاداری و سوگواری می‌کنند که این مراسم معنوی و مذهبی در حقیقت پیام‌ بسیار مهم‌تری نسبت به دیگر مراسم‌های سوگواری دارد. مسعودی تاکید کرد: امام حسین (ع) برای اصلاح دین جد بزرگوارش که در آن دوران با خطر انحراف روبه‌رو بود، قیام فرمودند و عزاداری شیعیان در هر سال، به این معنی است که شیعیان جهان همچنان خطری که امام حسین (ع) درک فرمودند را احساس می‌کنند. وی افزود: اگر چه دیگر یزید و حکومت فاسد معاویه‌وار وجود فیزیکی ندارد، اما یزیدیان زمان همچنان دست از توطئه علیه جهان اسلام برنداشته‌اند. مسعودی تاکید کرد: بنابراین تا زمانی که این خطر احساس می‌شود و دشمنان قسم‌خورده دست از توطئه علیه مقدسات مسلمانان بر نمی‌دارند، مراسم عزاداری برای سید و سالار شهیدان برگزار شده و شیعیان با امام خود برای مقابله با یزیدیان زمان تجدید بیعت می‌کنند.
لزوم پاسخگویی به شهبات جوانان در ایام عزاداری سالار شهیدان
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ماه محرم و حضور نسل جوان در تکایا، حسینه‌ها و مساجد در این ماه اظهار داشت: این حضور فرصت بسیار مناسبی برای پاسخگویی به شبهات جوانان و نوجوانان است. مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: مدیران هیئت‌های مذهبی و فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد به همراه ائمه محترم جماعت مساجد باید در این ایام ضمن جذب بیشتر جوانان به اماکن مقدس و مذهبی، به صورت صحیح برسش‌ها و شبهات دینی آنها استماع کرده و به بهترین شکل به این پرسش‌ها پاسخ دهند. مسعودی گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام و انقلاب تلاش بسیاری برای انحراف در برگزاری مراسم معنوی محرم و صفر داشته و از هیچ توطئه‌‌ای برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب فروگذاری نمی‌کنند، برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری در محرم به ویژه دهه نخست این ماه، فرصت بسیار ارزشمندی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان و آگاه‌سازی نسل جوان است. وی در پایان اظهار داشت: در تلاش هستیم تا در هر یک از هیئت‌ها، تکایا و مساجد و امکان مقدس دیگر که اقدام به برگزاری مراسم سوگواری می‌کنند، یک عالم دینی حضور داشته و زمان مناسبی را به بحث و گفت‌وگو با جوانان و پاسخ به پرسش‌های آنها اختصاص دهند که امیدواریم این برنامه منجر به آگاه‌سازی بیشتر جوانان و نوجوانان مسلمان البرزی شود.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود