27 آبان 1393
شماره خبر: 131983

دوازدهمین همایش بسیج و رسانه درالبرزبرگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 دوازدهمین همایش بسیج و رسانه درالبرزبرگزار شد


به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج، دوازدهمین همایش'بسیج و رسانه' با موضوع بسیج، رسانه و گفتمان دینی در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز برگزارشد.
مسوول روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان در سخنانی، ترویج فرهنگ و تفکر بسیج با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد. 'مجتبی عبدالملکی' ، تقویت و توسعه جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی و تعامل بیش از پیش بسیج با رسانه ها برای اطلاع رسانی فعالیت های بسیج را از دیگر اهداف برپایی این همایش یک روزه عنوان کرد . دراین همایش برنامه های متعدد از جمله سخنرانی تخصصی، برگزاری سه کارگاه تخصصی با موضوعات بسیج، رسانه و مطالبات مقام معظم رهبری؛ بسیج، رسانه و اقتصاد مقاومتی و بسیج، رسانه و مقابله با پدیده ماهواره برگزارشد. در این همایش همچنین پیام نماینده ولی فقیه در استان البرز درخصوص بسیج و رسانه قرائت شد. در این پیام آمده، افکار عمومی در سراسر تاریخ بشریت، تعیین کننده ترین ساحت انسانی بوده و بیش از هرمکانی در چگونگی اندیشه و رفتار مردم موثر است.
رسانه های گروهی اعم از دیداری و شنیداری و فضای مجازی و الکترونیکی بیشترین تاثیر را بر نحوه شکل گیری افکار عمومی داشته و در اندیشه بنیان گذار و رهبر کبیرانقلاب اسلامی،حضرت امام (ره ) ، رشد و تربیت صحیح نیروهای انسانی از وظایف اصلی رسانه ها است . در پیام حجت الاسلام والمسیلمین سیدمحمد مهدی حسینی همدانی چند اساسی در خصوص وظایف رسانه ها بیان شده است .
1.رسانه دینی؛ تربیت محوراست نه شخصیت محور
2. رسانه دینی؛ابزار تفکر است نه ابزار غفلت مردم
3.رسانه دینی؛ غذای روح آدمی را در فرایندهای تدریجی به او ارائه می دهد.
4. دست اندرکاران رسانه دینی از دین مداران جامعه باشند نه دین بازاران و ریاکاران
مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) وظیفه اصلی رسانه ها را 'هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه' دانسته که مسئولیت گسترش دین، اخلاق، امید،آگاهی و ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در میان آهاد ملت را به عهده داشته و در جهت حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب ایران اسلامی که در گروه بصیرت و معرف عمیق و گسترده عمومی با عزم ملی و ابتهاج معنوی و نشاط انقلابی و دوری از رفتارهای انفعالی منافقانه و فتنه انگیزانه نظام سلطه جهانی رسانه با تکیه بر اصول حق جویی و حق گویی، صدای صدق و دوستی، رعایت مرزهای امید واری و نگرانی های عاقلانه، تقویت عهد دینی، توجه به دردها و نیازهای واقعی جامعه،پاسداری از اخوت اسلامی، رعایت حد و مرز سرگرمی ها و انتقاد دلسوزانه و سازنده در راستای معرفی و استقرار اسلام ناب محمدی(ص) که در ذات هویت فرهنگ بسیجی و شجره طیبه تابناک بسیجیان روح الله (ره) مستقر و هویداست.هرچه زودتر موجبات ظهور قطب عالم امکان، مصلح جهان، هادی انس و جان حضرت صاحب عصر والزمان (عج) فراهم شود. در پایان این همایش از 20 رسانه برتر و فعال در حوزه انتشار اخبار بسیج نیز تجلیل شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود