27 آبان 1393
شماره خبر: 132000

قدیری ابیانه: قدر رسانه های خود را بدانیم

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

قدیری ابیانه: قدر رسانه های خود را بدانیم


کارشناس عالی علوم استراتژیک و سفیر سابق ایران درمکزیک و ایتالیا با اشاره به نقش رسانه های جمعی در تنویر افکار عمومی گفت: باید قدر رسانه های خود را بدانیم.
دکتر'محمدحسین قدیری ابیانه ' دردوازدهمین همایش 'بسیج و رسانه ' استان البرز درکرج افزود: امروز در برخی کشورهای جهان ، هزینه های کلان برای توسعه رسانه ها می شود و این کشورها با شکار فضای رسانه ای اهداف خود را پیش می برند. وی ادامه داد: مواضع سران این کشورها از طریق رسانه ها به صورت گسترده برای تاثیرگذاری بر اذهان مخاطبان انعکاس می یابد. قدیری ابیانه اظهار کرد: در این وضعیت در کشورما نیز باید از فضای رسانه به خوبی در مسیر اهداف نظام اسلامی استفاده شود زیرا ارزش فضای رسانه چندین برابر ارزش تبلیغ از راه های دیگر است. کارشناس عالی علوم استراتژیک کشور گفت: امروز در جهان جنگ رسانه مطرح است ومبالغ زیادی از هزینه ها در این بخش سرمایه گذاری می شود، زیرا گاهی مواقع تاثیرگذاری یک خبر بیشتر از سلاح های پیشرفته جنگی است. قدیری ابیانه تاکید کرد: وظیفه رسانه انتقال پیام به مخاطب است و بنا به وضعیت کاری و جغرافیایی آن می تواند تاثیرگذاری مثبت یا منفی در مخاطب ایجاد کند. وی بیان داشت: درجامعه اسلامی رسالت رسانه اصلاح مخاطب در مسیر ارزش های دینی است .
این کارشناس علوم استراتژیک با بیان اینکه امروز مردم از دولت سووالات و انتظاراتی دارند که ازطریق رسانه ها باید پاسخ آنها داده شود. وی افزود: اگر واقعیت ها را برای مردم بیان کنیم بسیاری از مسایل سیاسی و نارضایتی ها برطرف می شود. قدیری ابیانه اظهار کرد: امروز برخی رسانه های داخلی ، دشمن را بزرگتر از آنچه هست ، جلوه می دهند و در واقع آب به آسیاب می ریزند و جنگ روانی داخلی راه می اندازند. فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز دراین همایش به برنامه های هفته بسیج در استان اشاره کرد وگفت: برگزاری رزمایش 10 هزار نفری محرم در دومرحله ، غبار روبی گلزار شهدا، جشنواره فرهنگی مالک اشتر، همایش بسیج دانشجویی، همایش اقتصاد مقاومتی و کشاورزی و اعزام شش هزار نفرازاعضای حلقه های صالحین به اردوهای جهادی ازجمله برنامه های هفته بسیج دراین استان است. سردار'علی استاد حسینی' از برگزاری همایش حجاب و عفاف ، دیدار با خانواده های معظم شهدا، برگزاری نشست های روشنگری در پایگاه های بسیج ، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی ، همایش شکوه سازندگی و همایش شکوه هجرت دانشجویی از دیگر برنامه های هفته بسیج نام برد. دوازدهمین همایش بسیج و رسانه استان البرز با حضور تعداد زیادی از بسیجیان و خبرنگاران استان به مدت یک روز در حسینیه ثارالله سپاه استان البرز در کرج برگزار شد. در این همایش از 20 تن از خبرنگاران رسانه های جمعی از جمله ایرنا که در حوزه بسیج و رسانه فعالیت چشمگیر داشتند، تجلیل به عمل آمد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود