16 آذر 1393
شماره خبر: 133151

پایش امواج الکترومغناطیس بر اساس استاندارد جهانی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پایش امواج الکترومغناطیس بر اساس استاندارد جهانی


مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست کشور گفت: درحال حاضر دو دستگاه پایش امواج الکترومغناطیس در استان‌های تهران و البرز نصب شده و به پایش امواج می‌پردازد.
شینا انصاری مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست کشور گفت: پایش امواج الکترومغناطیس بر اساس تاکید معصومه ابتکار رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران محیط‌زیست کشور به منظور آگاهی از وضعیت امواج الکترو مغناطیس در دستور کار سازمان محیط زیست کشور قرار دارد. وی با اشاره به محدودیت‌ اعتبار در زمینه خرید دستگاه های پایش امواج الکترومغناطیس، اظهار داشت: درحال حاضر دو دستگاه پایش امواج الکترومغناطیس در استان‌های تهران و البرز نصب شده و به پایش امواج می‌پردازد. انصاری با تاکید بر شکایت مردمی مبنی بر وجود دکل بر روی پشت بام‌ها بیان داشت: با توجه به شکایت های مردمی سازمان محیط زیست کشور تصمیم گرفت امواج الکترومغناطیس ساطع شده از این دکل ها و همچنین دکل‌های برق فشار قوی انجام دهد. وی افزود: بر اساس پایش های انجام شده میزان این امواج از حد استاندارد فراتر نیست و تنها مورد غیر استاندارد مربوط به دکلی می‌شود که درحریم پارکی در شهر ری واقع شده است. مدیر کل دفتر پایش فراگیر با اشاره به این که،‌این مکان محل بازی و رفت و آمد کودکان است ، تصریح کرد: تذکرات لازم در این رابطه از سوی سازمان محیط زیست به شهرداری داده شده البته سازمان محیط زیست در این مورد هنوز گزارش را اعلم نکرده است. انصاری با تاکید بر این که، پایش‌ها در محل‌های حساس درحال انجام است، گفت: پایش امواج الکترومغناطیس در مکان‌های حساس از جمله بیمارستان‌ها در حال انجام است و سازمان‌ محیط زیست از گزار‌ش‌های مردمی در این زمینه اشتغال می‌کنند. انصاری در ادامه تاکید کرد: پایش امواج الکترومغناطیس بر عهده‌ی سازمان محیط زیست نیست و باید برای این پایش متولی مشخصی، معین شود.
مدیر کل دفتر پایش فراگیر با اشاره به اینکه پایش انجام شده بر اساس استانداردهای جهانی بوده است اظهار داشت: خوشبختانه پایش دراستان تهران والبرز نشان دهنده این موضوع بود که امواج در حد استاندارد است و دامنه امواج ساطع شده از دکل‌ها بیشتر از HZ10 نبوده است. وی در پایان گفت: سازمان محیط زیست در نظر داشت در رابطه با بحث پارازیت‌ها اقداماتی انجام دهد اما به دلیل مسائل امنیتی موفق به انجام کاری نشد.

منبع باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود