18 آذر 1393
شماره خبر: 133375

انعقاد پنج قرارداد ۲۰ میلیارد ریالی برای فروش محصولات دانش بنیان

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

انعقاد پنج قرارداد ۲۰ میلیارد ریالی برای فروش محصولات دانش بنیان


رییس پارک علم و فناوری البرز از انعقاد پنج قرارداد به ارزش ۲۰ میلیارد ریال برای فروش محصولات دانش بنیان البرز خبر داد و افزود: این اتفاق مهم برای اولین بار در نمایشگاه هفته پژوهش البرز رخ داد.
عطاالله ربانی با اعلام این خبر که باعث تحقق شعار تجاری سازی محصولات دانش بیان توسط پارک علم و فناوری البرز می شود، اظهار داشت: برای اولین بار در حوزه های نمایشگاهی با هدف تجاری سازی و ایجاد ارتباط بین محصولات دانش بنیان و فن آورانه و مشتریان و مصرف کنندگان عقد قراردادهای تجاری انجام شد. ربانی در ادامه تاکید کرد: در اولین روز نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری البرز پنج قرارداد فروش محصولات فناورانه بین تعدادی از شرکت های دانش بنیان و دستگاه های اجرایی بخش خصوصی منعقد شد و به صورت عملی و اجرایی برای اولین بار در فضای نمایشگاهی البرز تجاری سازی محصولات دانش بنیان و فن آرانه متخصصان و پژوهشگران البرز فراهم شد که این می تواند تحولی موثر و بزرگ در زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان و فناورانه ایجاد کند.
تجاری سازی محصولات فن آورانه یکی از دغدغه های اصلی مبتکران و مخترعان است
وی با بیان اینکه تجاری سازی محصولات فن آورانه یکی از دغدغه های اصلی مبتکران مخترعان به شمار می رود از پیش شرط های توسعه فعالیت های دانش بنیان و فن آورانه است، افزود: ارزش این پنج قرارداد بیش از ۲۰ میلیارد ریال است . وی افزود: ایجاد زمینه تجاری سازی محصولات دانش بنیان یکی از وظایف پارک های علم و فناوری است که پارک علم و فناوری البرز برنامه های مدون و ویژه ای برای تحقق تجاری سازی محصولات دانش بنیان و فن آورانه دارد که عقد چندین قرارداد به ارزش بیش از ۲۰ میلیون ریال در اولین روز نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز نیز در راستای تحقق این وظیفه است. این مسئول ادامه داد: طی این قرارداد ها محصولات دانش بنیان و فن آورانه به متقاضیان این محصولات در بخش خصوصی و برخی از دستگاه های دولتی فروخته شد . وی یادآور شد: بسیاری از محصوبات دانش بنیان تولید محور در استان البرز نه تنها قابلیت رقابت با نمونه های خارجی خود را دارند بلکه در بسیاری از موارد از کیفیت بهتر و قیمت ارزان تری برخوردار هستند. وی اظهار داشت: این محصولات شامل آنتن های پیشرفته برای فروش به شرکت های مخابراتی معتبر و تعدادی دیگر از دستگاه های مرتبط است.
متقاضی محصولات دانش بنیان می توانند از تسهیلاتی مانند لیزینگ محصولات استفاده کنند
ربانی خاطرنشان کرد: فروش کوره های تولید زغال چوب بدون ایجاد دود و آلودگی به بخش خصوصی از دیگر قراردادهای منعقد شده در این نمایشگاه است . رییس پارک علم و فناوری البرز بیان کرد: هر دو شرکتی که محصولات خود را در این نمایشگاه طی قراردادهای تعیین شده به فروش رسانده اند از شرکت های عضو پارک علم و فناوری البرز هستند.
ربانی اذعان داشت: برنامه ریزی انجام شده در اولین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در استان البرز به گونه ای است که تا پایان زمان برگزاری این نمایشگاه مشتریانی که متقاضی محصولات دانش بنیان و فن آورانه شرکت های حاضر در این نمایشگاه هستند می توانند از تسهیلاتی مانند لیزینگ محصولات دانش بنیان استفاده کنند و نسبت به عقد قرارداد با تولید کنندگان اقدام کنند. این مسئول در پایان اضافه کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی مسئولیت لیزینگ محصولات شرکت های دانش بنیان را بر عهده دارند و مشتریان در صورت استفاده و خرید محصولات دانش بنیان می توانند مبلغ قرارداد را به صورت اقساط با نرخ در صد به صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت کنند و صندوق نوآوری مبلغ ارزش محصولات را به صورت نقد به شرکت های دانش بنیان پرداخت می کند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود