27 شهریور 1393
شماره خبر: 129524

تجاری سازی پژوهش های علمی در شرکت های دانش بنیان ریل شتاب گیری و توسعه البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تجاری سازی پژوهش های علمی در شرکت های دانش بنیان ریل شتاب گیری و توسعه البرز


استاندار البرز با اشاره به اینکه سهم این استان از شرکت های دانش بنیان و تولید ثروت مطلوب است، گفت: تجاری سازی پژوهش های علمی در شرکت های دانش بنیان ریل شتاب گیری و توسعه البرز را سرعت می بخشد.
سید حمید طهایی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری البرز، طی سخنانی اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان با تجاری سازی علم و فناوری می توانند تاثیر بسزایی در توسعه استان داشته باشند.
پژوهشگاه رویان از نمونه های بارز توانایی علمی و تحقیقاتی است
وی با بیان اینکه مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی از ظرفیت های تحقیقاتی و علمی بسیاری برخوردار است، گفت: وجود مرکز تخصصی مبدل ها و منابع تغذیه، مرکز ملی ذخایر ژنتیک و زیستی ایران،پژوهشکده گیاهان دارویی، مرکز تخصصی ماشین های الکتریکی فشار قوی و فارم تراریخته پژوهشگاه رویان از نمونه های بارز توانایی علمی و تحقیقاتی این مجتمع محسوب می شود.
فعالیت 17 شرکت دانش بنیان در استان البرز
استاندار در ادامه تصریح کرد:توسعه شرکت های دانش بنیان ابزاری برای معرفی دستاوردهای این مراکز علمی و تحقیقاتی است و در حال حاضر 17 شرکت دانش بنیان در استان البرز مشغول به فعالیت هستند اما با توجه به ظرفیت های علمی و تحقیقاتی موجود ضرورت افزایش این شرکت ها دو چندان می شود.
مردم باید از دستاوردهای مراکز تحقیقاتی منتفع شوند
وی گفت: برای انتفاع از توانایی های این مجتمع تحقیقاتی و ظرفیت های جهاد دانشگاهی باید شرایطی را فراهم کرد که دستاوردهای این مراکز بیش از بیش به مردم و مسئولان معرفی شود.
اعطای وام به صاحبان ایده های پژوهشی
طهایی ابراز داشت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید برای حمایت از فعالیت های علمی و تحقیقاتی اقداماتی از قبیل اعطای وام های قرض الحسنه از محل صندوق توسعه ملی به صاحبان فکر و ایده های پژوهشی را در دستور کار قرار داده است لذا افراد با بهره گیری از فرصت موجود می توانند پژوهش های علمی خود را از مراحل تئوری و آزمایشگاهی خارج کرده و آن ها را تجاری سازی نمایند.
تجاری سازی پژوهش های علمی در دستور کار قرار گیرد
استاندار البرز در ادامه سخنانش با تاکید بر تجاری سازی پژوهش های علمی گفت: با تجاری شدن پژوهش های علمی استان می تواند از این ظرفیت ها در راستای توسعه هرچه بیشتر سود ببرد چرا که تولید این محصولات منجر به کاهش واردات ، افزایش تولید داخلی و به تبع آن رونق اقتصادی خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود