20 آذر 1393
شماره خبر: 133499

البرز به پایتخت علم و فناوری تبدیل شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

البرز به پایتخت علم و فناوری تبدیل شود


رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان، البرز قابلیت تبدیل ده به پایتخت علم و فناوری کشور را دارد.
عطاالله ربانی در آئین‌ بزرگداشت پژوهشگران و فناوران در اختتامیه هفته پژوهش که شامگاه چهارشنبه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهور، معاون وزیر علوم، استاندار البرز، دبیر ستاد پژوهش استان و مدیران ارشد استانی در دانشگاه خوارزمی کرج برگزار شد، اظهار داشت: البرز می‌تواند به پایتخت علم و فناوری در کشور تبدیل شود. وی با اشاره به استعداد و ظرفیت‌های فراوان استان افزود: حضور 100 هزار دانشجو و 8 موسسه مادری تحقیقاتی از 11 موسسه تحقیقاتی کشور در استان در نمایشگاه هفته پژوهش البرز، سابقه یک قرنی موسسات آموزش عالی و پژوهشی باعث شده بکار بردن صفت "پایتخت علم و فناوری" برای البرز، بیراهه گویی نیست. رئیس پارک علم و فناوری البرز تصریح کرد: در این نمایشگاه نزدیکی میان مراکز علمی و پژوهشی با بخش اجرا و فعالان اقتصادی فراهم شد و تلاش می کنیم این مسیر تداوم یابد. وی بیان کرد: زمان آماده سازی و برپایی این نمایشگاه تنها یک ماه و به همین دلیل زمانی برای ارائه همه توانمندی‌های استان وجود نداشت. ربانی گفت: در سه روز گذشته که نمایشگاه برپا شد، 97 باب غرفه در نمایشگاه تشکیل شد و 88 شرکت کننده در آن حضور یافتند که از این تعداد 72 درصد مربوط به بخش خصوصی و شرکت‌های مختلف دانش‌بنیان و 28 درصد متعلق به دانشگاه‌ها و مجموعه‌های پژوهشی و دولتی است. وی اظهار داشت: 9 کارگاه تخصصی در زمینه‌های مختلف از جمله بحث‌های تجاری سازی، حقوق و مدیریت تخصصی و مراسمی‌هایی از این دست برگزار شد.
رئیس پارک علم و فناوری البرز با تفکیک بخش‌های علمی شرکت‌کنندگان در نمایشگاه هفته پژوهش استان، افزود: 13.6 درصد شرکت کنندگان علوم پزشکی، مهندسی و دارویی، 12.3 مربوط به فعالیت‌های کشاورزی، 6.8 عوارض و سازه و همچنین 5.6 مربوط به آموزش‌های پژوهشی بخش‌های مختلف بود. وی تصریح کرد: در این نمایشگاه برای نخستین بار انعقاد قراردادها و فروش محصولات انجام شد و 20 قرارداد فروش محصول در مدت این 3 روز برگزاری نمایشگاه، امضا شد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود