22 آذر 1393
شماره خبر: 133522

اجتماع میلیونی شیعیان در کربلا نماد اتحاد جهان اسلام است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اجتماع میلیونی شیعیان در کربلا نماد اتحاد جهان اسلام است


نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج ، اجتماع میلیونی شیعیان همزمان با اربعین حسینی درکربلا را نماد وحدت جهان اسلام برشمرد و گفت: پرهیز از تفرقه و تکیه براتحاد و همدلی مهم ترین نیازکنونی شیعه و سنی است.
حجت الاسلام والمسلمین 'سید محمد مهدی حسینی همدانی' درخطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: امروز تفرقه اندازی درمیان مسلمانان جهان، خواست استکبار جهانی و فرعونیان زمان است. وی ادامه داد: پیام نهضت وعاشورای حسینی برای جامعه بشری به ویژه مسلمانان،هدایت به سمت نور و معرفت الهی است، براین اساس، مسلمانان باید درشرایط حساس کنونی، بایدمتحد و یکدل شوند. خطیب جمعه کرج گفت : استکبار و دشمن با تفرقه اندازی ، می خواهد عزت و اقتدار را از جامعه اسلامی بگیرد و به اهداف شوم خود دست یابد. نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد: امروز جمعیت میلیونی شیعیان در کربلای معلی حضور یافته اند تا شعار وحدت و یکدلی در برابر دشمنان و قرآن اسلام سردهند. وی ادامه داد: اربعین حسینی به نمایش اقتدار جهان اسلام در کربلا تبدیل شده واگر تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی متحد شوند، سد راه نفوذ استکبار جهانی خواهند شد. خطیب جمعه کرج گفت: حمایت استکبارجهانی از تروریست های تکفیری به خاطر آن است که از تسری بیداری اسلامی و انسانی در جهان جلوگیری کنند. وی بیان کرد: برخلاف تصور سران کاخ سفید وغرب ، امروز بیداری اسلامی و انسانی در جهان فراگیر شده و دامنه آن به آمریکا رسیده است. حسینی همدانی اظهار داشت: اکنون تظاهرات ضد نژادی در آمریکا بیانگر بیداری مردم در این کشور است زیرا این حرکت مردمی فقط منحصر به سیاهپوستان نیست بلکه سفیدپوست ها هم به این جنبش پیوسته اند. امام جمعه کرج ادامه داد: این تظاهرات ها، بیانگر آن است که مردم آمریکا سیاست های نژادپرستانه و نادرست سردمداران این کشور را قبول ندارند. وی یادآور شد: اکنون به وجود آمدن بیداری مردمی در جهان سبب شده تا آمریکا و غرب به حمایت از گروه های تکفیری مانند داعش درعراق و سوریه بپردازند وافکار عمومی جهان و مسلمانان را به انحراف بکشانند ضمن آنکه در بین مسلمانان فاصله ایجاد کنند. امام جمعه کرج تاکید کرد: پیام عاشورا و نهضت حسینی زیر بار ذلت نرفتن است و جامعه اسلامی نباید استقلال،عزت و اقتدار وهمبستگی خود را در برابر دشمنان نادیده بگیرد. وی با بیان اینکه درفتنه سال 88 همزمان با عشورای حسینی برخی با اهانت به مقدسات دینی درمسیر خواست دشمنان گام برداشتند، گفت: عوامل فتنه می بایست از این حرکت ها برائت می جستند اما سکوت کردند.
خطیب جمعه کرج افزود: اکنون برخی می خواهند رفتارهای غیر اصولی سران فتنه نادیده گرفته شود، در حالیکه آنان در مقابل هتک حرمت به مقدسات دینی و الهی درعاشورای سال 88 سکوت اختیار کردند. وی ادامه داد: این حرکت غیر معقول سران فتنه هیچ گاه در افکار جامعه اسلامی و پیروان راستین سیدالشهداء(ع ) فراموش نمی شود.
مظاهر فساد اقتصادی و فرهنگی در جامعه پرچیده شود
خطیب جمعه کرج دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به ابلاغ فرمان مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی درادارات در هفته گذشته ،گفت: مظاهرو ریشه های فساد اقتصادی و فرهنگی باید در جامعه اسلامی خشکانده شود. وی با اشاره به فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب در سال 80 د زمینه پیشگیری و کنترل فساد اقتصادی درکشور، افزود: اگر در همان سال ها به این موضوع توجه جدی می شد، اکنون شاهد مفاسد اقتصادی بیشتر در جامعه نبودیم . امام جمعه کرج گفت: درحالیکه اکنون کشور با تحریم های اقتصادی و مشکلات مختلفی مواجه است خرید و واردات خودروهای گران قیمت به ارزش بیش از 60 میلیارد ریال جای سووال دارد. حسینی همدانی اظهار کرد: مبارزه با فساد باید به دوراز تبلیغات و جنجال سیاسی انجام شود. وی ، پرهیز از سیاه نمایی ، بداخلاقی و بدگویی دراجرای طرح های مبارزه با فساد اقتصادی را ضروری دانست. خطیب جمعه کرج گفت: واگذاری مسوولیت ها به افراد پاک دست و متعهد لازمه مبارزه با فساد اقتصادی است.
جامعه اسلامی باید پژوهش محورشود
خطیب جمعه کرج با اشاره به فرا رسیدن 25 آذر روز پژوهش ، بر گسترش طرح های تحقیقی و پژوهشی در عرصه های مختلف تاکید کرد و افزود: دین اسلام بر تحقیق و پژوهش علمی تاکید فراوان دارد. وی ادامه داد: همانطور که پیامبربزرگ اسلام (ص ) فرموده اند، علم با سووال و جواب حاصل می شود، بنابراین علم از تضارب آرای دانشمندان واندیشمندان به وجود می آید. نماینده ولی فقیه دراستان البرز اظهار داشت: روح پژوهش اگر در جامعه گسترش یابد، ترقی بشریت قطعی خواهد بود. وی تاکید کرد: نباید اهل تقلید از بیگانگان و غرب باشیم، زیرا اگرعلم در اختیار شرق و غرب بماند، جامعه اسلامی عزت و استقلال خود را از دست می دهد. وی ، دین اسلام را دین تحقیق ، پژوهش و علم دانست وگفت: پژوهش نباید به یک هفته منحصر کنیم بلکه تمام سال باید در این عرصه فعالیت و نوآوری داشته باشیم.خطیب جمعه کرج اظهار داشت: برنامه ریزان و مسوولان کشور برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید از توانمندی های علمی نخبگان و دانشجویان استفاده کنند.
وحدت حوزه و دانشگاه دستاوردهایی داشته است
نماینده ولی فقیه دراستان البرز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه(27آذر) گفت: وحدت این دونهاد علمی و دینی با دستاوردهای بزرگی برای جامعه اسلامی همراه بوده است. وی ادامه داد: با اینکه دنیای غرب همواره بین مراکز علمی و دینی فاصله ایجاد کرده است،اما با پیروزی انقلاب اسلامی و تفکر والای امام راحل (ره ) و اندیشمندان بزرگی همچون شهید مفتح ما شاهد تحول فکری وحدتبخش بین این دونهاد در ایران اسلامی بوده ایم. امام جمعه کرج گفت: هوشیاری و بیداری دانشجویان و طلاب در جامعه اسلامی موجب شده تا دشمنان نتوانند درایجاد شکاف بین دونهاد حوزه و دانشگاه به موفقیتی دست یابند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود