25 آذر 1393
شماره خبر: 133759

موانع رشد و رونق اقتصادی در استان البرز برطرف شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

موانع رشد و رونق اقتصادی در استان البرز برطرف شود


امام‌جمعه کرج با بیان اینکه باید موانع رشد و تحقق رونق اقتصادی را از بین برد، گفت: تولید داخل ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است.
آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در همایش مدیریت جهادی و اقتصادمقاومتی که با حضور فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع)، نماینده ولی فقیه در سپاه و معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز در محل سالن شهدای سپاه کرج برگزار شد، با گلایه‌مندی از عدم حضور اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در این مراسم، اظهارداشت: عدم حضور اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر البرز در این مراسم منکر آشکار است. وی افزود: یکی از منکراتی که در این استان مورد توجه مسئولان قرار نمی‌گیرد، عدم توجه به حقوق افرادی است که در ساعت مقرر شده در مراسم مذکور حاضر می‌شوند؛ اما برنامه در وقت معین آغاز نمی‌شود. نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به اینکه توجه نکردن به زمان و وقت افراد خلاف اقتصادمقاومتی است، بیان کرد: صرف ارائه گزارش در این‌گونه مراسم‌ها درست نیست بلکه این آمار باید به حدی حقیقی باشد که مردم آن را به طور آشکار در جامعه درک کنند.
مسئولان البرز کار ماندگار انجام نمی‌دهند
رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با تاکید براینکه همه موظف به انجام وظایف خود به نحو احسن هستند، خاطرنشان کرد: اغلب مسئولان استانی به دلیل نداشتن وابستگی به این شهر و استان کار ماندگاری انجام نداده‌اند. امام جمعه کرج با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در البرز تصریح کرد: تامین و تشکیل زیرساخت‌های لازم برای استان باید از مرحله حرف به مرحله عمل برسد. آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه فرهیختگان، مسئولان و افرادی که دیدساختاری دارند باید با تعامل و همکاری یکدیگر این استان را نجات دهند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ای برای تحقق این امر وجود دارد به شرطی که مورد استقبال و پیگیری همگان قرار گیرد. وی با تاکید براینکه استان البرز در ابعاد گوناگون اقتصادی و تولیدات مختلف بی‌نیاز است، اظهار داشت: برخی تولیدات این استان در کشور شاخص و سرآمد است که باید با شناخت این ظرفیت‌ها در راستای رشد و تعالی هرچه بهتر و سریع‌تر آن قدم برداشت. نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به اینکه البرز در برخی موارد زیرساختی از محروم‌ترین استان‌های کشور محروم‌تر است، افزود: 150 هزار بیکار جویای شغل در استان به ثبت رسیده است. امام جمعه کرج با بیان اینکه استان البرز قابلیت رفع معضل بیکاری را دارد، گفت: اقدامات برای رفع بیکاری باید به صورت سیستمی انجام گیرد. وی با تاکید براینکه همت و تلاش سپاه باید در کنار همت دولت قرار گیرد تا این توان دو چندان شود، افزود: اقتصادمقاومتی باید درون‌گرا و برون‌زا باشد یعنی با به کارگیری نیرو و قوای درونی و برآیند آن‌ها سبب تحقق اقتصاد مقاومتی شد. نماینده ولی فقیه با اشاره به لزوم همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی استان مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان بیان کرد: باید پتانسیل‌های بالقوه استان را به پتانسیل‌های بالفعل تبدیل کنیم. رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار اشت: تحریم تاکتیک دشمن نیست بلکه راهبردی برای ساقط کردن ایران، اسلام و مبانی دین است. وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبتنی بر اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: رونق اقتصادی با تولید و فعال کردن ظرفیت‌های دورنی کشور حاصل می‌شود. امام جمعه کرج با بیان اینکه ستون فقرات اقتصادمقاومتی تولید داخل است، اظهار داشت: باید موانع رشد و تحقق رونق اقتصادی را از بین برد. نماینده ولی فقیه با تاکید براینکه واردات محصولات مشابه به نحوی کنترل شود، بیان کرد: باید نسبت به محصولات تولیدی استان شناخت کافی داشت.
دروازه‌های البرز به روی مهاجران بسته شود
آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه دروازه‌های استان البرز باید بر روی مهاجران بسته شود، خاطرنشان کرد: رشد بی رویه جمعیت و نبود زیرساخت لازم سبب می‌شود البرز توانایی ارائه خدمات به افراد بیشتر را نداشته باشد. وی با بیان اینکه اقتصاد مقامتی اقتصاد متکی برمردم است، اظهار داشت: اقتصادی که متکی به مردم و تولید داخل باشد با تحریم و سیاست‌های آمریکا ساقط نمی‌شود. رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه تکیه به مردم متکی بودن به بسیج و باورهای دینی است، بیان کرد: مردم باید تشویق به تولید با کیفیت بالا شوند. وی گفت: با ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی و بالا بردن وجدان کاری می‌توان از واردات بی‌رویه محصولات جلوگیری کرد.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود