26 آذر 1393
شماره خبر: 133821

موافقت معاون رئیس جمهور برای تفویض اختیارات به پارک علم و فناوری البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

موافقت معاون رئیس جمهور برای تفویض اختیارات به پارک علم و فناوری البرز


رئیس پارک علم و فناوری البرز از موافقت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برای افزایش اختیارات پارک علم و فناوری و تفویش اختیاران این معاونت در زمینه فعالیت های پارک خبرداد.
عطاءا... ربانی گفت: دکتر ستاری معاون رییس جمهور اعلام کرد که آن بخش از اختیارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که مرتبط با فعالیت های پارک علم و فناوری است به پارک البرز تفویض و اعطا شود تا این مجموعه بتواند سریعتر در راستای توسعه و پذیرش و تقویت شرکت های خصوصی دانش بنیان و فن آور گام بردارد. وی تصریح کرد: تاسیس صندوق نو آوری و شکوفایی، استقلال در پذیرش شرکتهای متقاضی عضویت در پارک، تفویض اختیارات لازم برای تسهیل در راه اندازی و تجاری سازی شرکت های عضو، ارتقاء جایگاه پارک علم و فناوری البرز و... از جمله اختیاراتی است که دکتر ستاری با اعطای آن به پارک علم و فناوری موافقت کرد. رئیس پارک علم و فناوری البرز تصریح کرد: بر اساس موافقت معاون رئیس جمهور تمام آن بخش از اختیارات این معاونت که مربوط به فعالیت پارک می باشد اعطا می شود تا این پارک بتواند با نظارت این معاونت سریعتر مسیرموفقیت و توسعه فن آوران را فراهم آورد. وی ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل این درخواست از معاونت رییس جمهور سرعت بخشیدن به پذیرش و اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و فن آور به جهت توسعه فعالیت ها تجاری سازی و خودکفایی آنها است که این مهم می تواند مشوق بسیار مهمی برای ترغیب نوآوران، مبتکران و پژوهشگران برای تولید فن ودانش و همچنین عضویت در پارک و ساماندهی فعالیت های مربوطه می باشد.
4 شرکت پارک علم و فناوری البرز به عنوان فناور برتر انتخاب و معرفی شدند
وی این موافقت معاون علمی و فناوری رییس جمهور را در راستای توانایی های منحصر به فرد فعالیت های پارک ارزیابی کرد و ادامه داد: 4 شرکت مستقر در پارک علم و فناوری البرز در اولین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری البرز توانستند در رقابت با بیش از 80 شرکت کننده به عنوان فناور برتر معرفی و انتخاب شوند که این نشان از پتانسیل های بلقوه و بلفعل شرکت های فن آور استان و توانایی پارک علم و فناوری در شناساندن این قابلیت ها و تسهیل زمینه های رشد و تعالی این شرکت ها دارد. ربانی ادامه داد: انتخاب 4 فناور برتر استان از شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری البرز نشان از عزم این مجموعه در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی و حمایت از شرکتهای دانش بنیان بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت دارد. وی گفت: دکتر محسن کابلی ماهان مدیر عامل محترم شرکت فناوری آنتن های کارن، مهندس علیرضا نوروزی مدیر عامل شرکت پارس ماهان تراشه، پارک علم و فناوری البرز، مهندس هرمز کوشا مدیر عامل شرکت درنیکا صدف کوشا، پارک علم و فناوری البرز، دکتر علی سجادی مدیر عامل شرکت درسا به ساز، چهار فن آور برتر پارک علم و فناوری به شمار می روند. وی شمن اشاره به حمایتهای استاندار البرز و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور اظهار امیدواریکرد: باتداوم این حمایتهای بتوانیم قابلیت های استان البرز را در زمینه دانش بنیانی و فن آوری و تجاری سازی این محصولات- که شرط ترغیب مبتکران و فن آوران به تولیدات دانش بنیان و بومی است – بیش از پیش به منصه ظهور برسانیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود