6 دی 1393
شماره خبر: 134219

9 دی روز میثاق مردم انقلابی ایران با رهبری است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 9 دی روز میثاق مردم انقلابی ایران با رهبری است


نماینده ولی فقیه دراستان البرزوامام جمعه کرج از حماسه 9 دی به عنوان روز میثاق ملت قهرمان و آزاده ایران اسلامی با مقام عظمای ولایت یاد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین 'سیدمحمد مهدی حسینی همدانی' درخطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به فتنه سال 88 گفت: مردم انقلابی ایران، با بصیرت و آگاهی در روز 9 دی به میدان آمدند و بر توطئه های داخلی و خارجی خط بطلان کشیدند. وی با ارزشمند توصیف کردن حرکت مردم انقلابی ایران در حماسه 9 دی سال 88 ، افزود: قشرهای مختلف مردم درآن روز به میدان آمدند و آگاهی و بصیرت خود را به نمایش گذاشتند. وی ادامه داد: حماسه 9 دی ، درواقع 22 بهمن دیگری است و دراین روز ما شاهد تجلی اراده خداوند و تثبت انقلاب و نظام اسلامی با حضور حماسی مردم درصحنه هستیم. خطیب جمعه کرج با بیان اینکه باید حوادث سال 88 بطور کامل کالبد شکافی شود، گفت: امروز جای این سووال مطرح است که چرا رسانه های غربی و دستگاه تبلیغات استکباری هیچ اشاره ای به حماسه میلیونی ملت ایران در روز 9 دی نمی کنند؟ وی بیان داشت:در مقابل این رسانه ها به مسایل مربوط به جریان فتنه می پردازند چرا که دست عوامل خارجی واستکبار جهانی دراین فتنه مشهود است. خطیب جمعه کرج افزود:عوامل داخلی و خارجی در فتنه 88 دست به دست هم دادند تا توطئه براندازی نظام اسلامی را اجرایی کنند. وی اظهار داشت : دشمنان درصدد بودند تا 40 میلیون رای دهنده ایرانی را درانتخابات ریاست جمهوری سال 88 در مقابل هم قرار دهند و مردم را به نظام اسلامی بی اعتماد کنند. حسینی همدانی تاکید کرد: مردم در روز 9 دی خودجوش به خیابان ها آمدن و چشم فتنه را کور کردند. وی با بیان اینکه 9 دی متعلق به ملت قهرمان ایران اسلامی است،افزود: این حماسه با حماسه های دیگر این ملت عجین شده است. خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه مردم با افکار سیاسی و جناحی در چارچوب های نظام اسلامی در این روز یکپارچه و متحد وارد میدان شدند و بر صلابت نظام اسلامی افزودند، گفت: نقش حکیمانه و هوشمندانه رهبری معظم انقلاب در خنثی کردن توطئه های سال 88 بی بدیل بود. وی بیان داشت: رهبری معظم انقلاب به عنوان عمود و ستون انقلاب و فخر جهان تشیع و اسلام، با سخنان روشنگرانه خود، مردم را از نیات پلید دشمنان اسلام درآن زمان حساس آگاه کردند. خطیب جمعه کرج با بیان اینکه حماسه 9 دی شعار نبود بلکه باور قلبی ملت مسلمان ایران به ارزش های دینی و انقلابی بود، افزود: در این روز، مردم عزم ملی و غیرت دینی خود را به نمایش گذاشتند. امام جمعه کرج با تاکید بر این نکته که حوادث سال 88 یک موضوع ساده و پیش پا افتاده نبود، افزود: این اقدام یک توطئه بزرگ و حساب شده بود که دشمنان روی آن برنامه ریزی کرده بودند. وی با بیان اینکه پس از انتخابات سال 88، با تدبیر مقام معظم رهبری اقدامات گسترده ای برای تنویر افکار عمومی در خصوص نتیجه انتخابات انجام شد، گفت: متاسفانه عوامل فتنه نه تنها به آغوش ملت بازنگشتند بلکه خود را از حمایت مردم و رهبری محروم کردند. حسینی همدانی ادامه داد: برخی از جریان فتنه، از آشوبگران و اهانت کنندگان به مقدسات دینی به عنوان افراد خداجو نام بردند.
امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش به سفر دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به کشورهای سوریه ، لبنان و عراق اشاره کرد و افزود: امروز دشمنان اسلام، توطئه های بزرگی علیه کشورهای محور مقاومت اجرایی کرده اند. وی اظهار داشت: حمایت از تروریسم و فشارهای اقتصادی با کاهش قیمت نفت از جمله اقدامات دشمنان اسلام علیه این کشورها است. حسینی همدانی تاکید کرد: این اقدامات با هدف تضعیف محور مقاومت و جایگاه ایران اسلامی در منطقه است که دشمنان به یاری خداوند راه به جایی نخواهند برد. وی به موضوع دشمن شناسی اشاره کردو گفت: انسان ها در عصر کنونی باید با تکیه بر تقوای الهی بر دشمن درونی یعنی شیطان و دشمنان خارجی یعنی استکبار جهانی و صهیونیست ها غلبه کنند. امام جمعه کرج افزود: امروز دستگاه تبلیغاتی استکبار و صهیونیست ها با اجرای برنامه های ضد دینی درصدد به انحراف کشاندن مسلمان از آرمانهای دینی و الهی هستند که باید دشمن شناسی و تقوای الهی را در خود تقویت کنیم. وی با اشاره به رزمایش بزرگ محمدرسول الله (ص ) که توسط رزمندگان ارتش اسلام در منطقه خلیج فارس در حال انجام است ، گفت: این رزمایش بیانگر اقتدار ایران اسلامی در دفاع از ارزش ها ومیهن اسلامی در برابر دشمنان اسلام است.
امام جمعه کرج فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع ) را به عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) تسلیت گفت و نقش آن امام همام در روشنگری امت اسلامی در عصر خویش را بی بدیل توصیف کرد. وی افزود: آن حضرت در سخت ترین دوران به امامت رسید زیرا حکومت بنی عباس به موضوع ظهورامام عصر (عج ) از طریق احادیث نبوی آگاه بود و به همین دلیل امام یازدهم (ع ) را در حصار مراقبت قرار داد. امام جمعه کرج با یادآوری این نکته پس از سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع )، شاهد سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود(عج )، هستیم، گفت: نباید در شادی های این روز از حدود دینی و الهی خارج شویم زیرا دشمنان نیزازاین طریق علیه ارزش های دینی سوء استفاده خواهند کرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود