9 دی 1393
شماره خبر: 134500

وضعیت تشکل‌های کارگری در البرز مطلوب است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

وضعیت تشکل‌های کارگری در البرز مطلوب است


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: وضعیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در این استان مطلوب است.
علی ایمانی در حاشیه نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان البرز اظهار کرد: در دولت یازدهم فعالیت‌های خوبی جهت توسعه و ارتقای تشکل‌های صنفی انجام شده است. وی ادامه داد: در حال حاضر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از نقش تعیین‌کننده‌ای در حوزه کار و تولید و تصمیم‌سازی‌های کلان برخوردار بوده و مسئولیت اجتماعی بالایی برعهده آنهاست. این مسئول تأکید کرد: توسعه و تقویت این تشکل‌ها در محیط‌های کار و تولید تأثیر به سزایی در تنظیم رابطه کارفرما و کارگران ایفا کرده و از تنش‌های کاری جلوگیری می‌کند. وی با اشاره به نقش موثر احزاب و تشکلات در کشورهای مختلف افزود: در جوامع پیشرفته امروز احزاب و تشکلات در تمامی عرصه‌ها حرف اول را می‌زنند و این تشکلات و حزب‌ها هستند که زیربنای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جوامع را تشکیل می‌دهند. ایمانی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ماده 131 قانون کار با موضوع ایجاد تشکل‌های صنفی و اجرای آن در استان البرز افزود: بر اساس این ماده، کارگران مشمول قانون کار و کارفرمایان یک حرفه یا صنعت می‌توانند مبادرت به تشکیل انجمن‌های صنفی کنند و قانون‌گذار شرایط متفاوت و جداگانه‌ای برای تشکیل انجمن‌های صنفی توسط کارگران و کارفرمایان تعیین کرده است.
200 تشکل کارگری در البرز فعال است
این مسئول در ادامه سخنان خود به تشکل‌های کارگری فعال در این استان اشاره کرد و گفت: به همت اداره تشکلات کارگری و کارفرمایی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز تاکنون بیش از 200 تشکل کارگری در سطح استان تشکیل شده است که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان سال جاری تعداد 30 تشکل دیگر به این میزان افزوده خواهد شد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز بر تقویت و توسعه هرچه بیشتر تشکلات و انجمن‌های کارگری و کارفرمایی مبتنی بر اصل سه جانبه‌گرایی در استان تاکید کرد و گفت: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه‌ریزی‌های خوب و موثری در زمینه ارتقای سطح دانش، توسعه و تقویت انجمن‌های صنفی و تشکلات کارگری و کارفرمایی در دست اقدام دارد که موجب تقویت هرچه بیشتر اصل سه جانبه‌گرایی و تعامل و همدلی میان شرکای اجتماعی در استان می‌شود.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود