13 دی 1393
شماره خبر: 134730

دشمنان به دنبال برهم زدن اتحاد در جهان اسلام هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دشمنان به دنبال برهم زدن اتحاد در جهان اسلام هستند


نماینده ولی فقیه دراستان البرزوامام جمعه کرج با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، گفت: دشمنان با ترفندهای مختلف درصدد برهم زدن اتحاد و همبستگی در جهان اسلام هستند.
حجت الاسلام والمسلمین 'سید محمد مهدی حسینی همدانی ' درخطبه های این هفته نمازجمعه کرج افزود: خداوند درقرآن کریم بروحدت مسلمانان تاکید فرموده اند، لیکن امروز دشمنان اسلام درصدد هستند تا هفته وحدت را به هفته برائت مسلمانان از یکدیگر تبدیل کنند. وی اظهار داشت: جهان اسلام باید بیش از گذشته به اتحاد وهمدلی توجه کند وبا هوشیاری و درایت ، توطئه ها را خنثی نماید. حسینی همدانی افزود: برخی که ازجیب اجنبی بهره می برند و سخن ازبرائت مسلمانان از یکدگیرمی زنند، مسلمانان باید مواظب باشند آنها می خواهند بیداری اسلامی را منحرف و متوقف کنند. نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنانش با تشکر و قدردانی از قشرهای مختلف مردم به خاطر برگزاری آیین با شکوه روز نهم دی، اظهار داشت: به رغم اینکه برخی دراین ایام شیطنت کردند، اما ملت مسلمان و ولایتمدار ایران با حضور پرشورخود در روز نهم دی با آرمانهای والای نظام اسلامی ، امام (ره ) و رهبری معظم انقلاب عهدی دوباره بستند. وی تاکید کرد: کسانی که دراین زمینه همکاری نکردند باید بدانند که مردم ولایتمدار وهمیشه درصحنه ایران پیروزمیدان هستند. وی دربخش دیگری ازسخنانش با اشاره به17دی ماه سالروز دستور ننگین رضا شاه در1314مبنی بر کشف حجاب درایران اظهار داشت : پست ترین توطئه دراسلام کشف حجاب بود که رضا خان نتوانست کاری ازپیش ببرد اما سالهای بعد، پهلوی دوم با کمک رسانه ها ، مجلات و جنگ نرم تاحدودی توانست به این هدف شوم برسد.
وی اظهار داشت: اکنون استعمارگران غربی با استفاده از رسانه های خود این هدف شوم را درکشور ما دنبال می کنند که هوشیاری مردم ایران بویژه خانواده ها ضروری است.
حجت الاسلام حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش به برخی مشکلات از جمله بیکاری دراستان البرز اشاره کرد و گفت: از مسوولان استان انتظار می رود برای کاهش نرخ بیکاری در البرز چاره جویی کنند. وی با انتقاد از رویه کاری مسوولان استانی در بررسی مشکلاتی مانند بیکاری اظهار داشت:در نشست هایی که به منظور بررسی مشکلات برگزارمی شود، مسوولان میانی دستگاه های اجرایی حضور می یابند که نمی تواند گره گشا باشد. خطیب جمعه کرج گفت: دشمن با رخنه درجامعه اسلامی، کانون خانواده را نشانه رفته است و به دنبال فروپاشی این کانون و بنیان خانواده هاست که بتواند تمام موازین شرعی و دینی ما را در نهاد خانواده نابود کند اما برخی مسوولان ما دراین زمینه غافل هستند. حجت الاسلام حسینی همدانی افزود: مسوولان استان البرز دربخش های اصناف، اماکن ، صنعت، معدن و تجارت و دیگربخش ها که باید طبق قانون با مظاهر فساد مبارزه کنند، توجهی به این امور ندارند. خطیب جمعه کرج تاکید کرد: توجه به موازین قانونی و اسلامی باید از دانشگاه ها تا فروشگاه ها ، ادارات ومکان های عمومی فراگیر شود.
وی تاکید کرد: مسوولان استان نباید اجازه دهند ارزش های اسلامی در بخش های از جامعه نادیده گرفته شود. وی اظهار داشت: تا زمانی که مظاهر فساد در بخش های از جامعه وجود دارد، ارایه گزارش مثبت دادن از فعالیت ها توسط برخی دستگاه های اجرایی، قابل قبول نیست . امام جمعه کرج گفت: یک مسوول اجرایی که توانایی وظایف محوله را ندارد باید ناتوانی خود را اعلام کند تا فرد توانمندی جایگزین وی شود و نباید در انجام امور وقت تلف کرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود